زندگی و شهادت امام محمدباقر(ع)

 

تسلیت سالروز شهادت

سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شکافنده علم و دانش و مخزن معرفت و آگاهی، حضرت امام محمدباقر علیه السلام را به دوستداران آن بزرگوار و تمامی شیفتگان دانش، پرهیزگاری و خداشناسی تسلیت و تعزیت می گوییم و امیدواریم پیروان صدّیقی در راه ارزش های انسانی آن حضرت باشیم.

ـ امروز، مصادف با سالروز شهادت امامی از تبار راهیان نور و هدایت، امام پنجم شیعیان حضرت امام محمدباقر علیه السلام است. شهادت این امام همام را به پیروان آن حضرت و همه فرهیختگان و دوستاران دانش و پژوهش تسلیت عرض می کنیم.

ـ در چنین روزی، مدینه درغم فقدان مردی بزرگ از سلاله پیامبر صلی الله علیه و آله و در اندوه غروب خورشیدی تابناک از تبار امامان بزرگوار فرورفته بود. همهمه حزن آلود شهر از شهادت امام محمدباقر علیه السلام حکایت می کرد. غمی سنگین بر دل های شیفتگان خاندان رسالت نشسته بود. همه در سکوت حزن آلوید به یکدیگر تسلیت و تعزیت می گفتند. ما نیز شهادت امام محمدباقر علیه السلام ، شکافنده علم و دانایی را به همه شیعیان و طالبان دانش تسلیت عرض می کنیم.

شهادت

امام محمدباقر7 در هفتم ذی الحجه سال 114 ه. ق، در سن 57 سالگی و در زمان هشام بن عبدالملک مسموم شد و به فیض بزرگ شهادت رسید. به روایتی آن حضرت به دست ابراهیم بن ولید بن عبدالملک مروان مسموم شد و چون پدران بزرگوارش به جوار حق تعالی شتافت.

زندگی امام محمدباقر علیه السلام

امام محمدباقر علیه السلام در 57 سالی که در جهان زندگی کردند، چهار سال با جد بزرگوارش امام حسین علیه السلام و 35 سال در کنار پدر عزیزشان، امام زین العابدین علیه السلام به سر بردند و هجده سال نیز پس از پدر به رهبری و ارشاد خلق مشغول بودند و سرانجام با قلبی رنجدیده اما آکنده از خشنودی خدا، دعوت حق را لبیک گفتند و به جوار حق تعالی شتافتند.

محل دفن

چون حضرت امام محمدباقر علیه السلام درگذشت، مدینه یکپارچه غرق درشیون و ماتم شد و غمی بزرگ سراسر شهر را فرا گرفت. مردم جمع شدند و پس از آن که پیکر مطهر آن حضرت راشتسشو دادندو کفن کردند، ایشان را به قبرستان بقیع آورده، در کنار مرقد مطهر پدر بزرگوارش، امام زین العابدین علیه السلام و نیز در جوار مرقد پاک عمویش، امام حسن مجتبی علیه السلام به خاک سپردند. درود خدا بر او باد روزی که به دنیا آمد و روزی که به زهر جفا از دنیا رفت و آن روز که برانگیخته خواهد شد.

پدر و مادر امام

امام محمدباقر علیه السلام از دو جهت منتسب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام است؛ زیرا پدر بزرگوارشان، امام زین العابدین علیه السلام فرزند امام حسین علیه السلام و مادر گرامیشان فاطمه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام است. درواقع امام محمدباقر علیه السلام نمونه والای نژاد هاشمی و نور علوی و گوهر فاطمی، و شرف پیوندشان به خاندان برگزیده الهی دو چندان است. بدین جهت او نخستین کسی است که نسلش هم به حضرت سیدالشهداء علیه السلام و هم به حسن مجتبی علیه السلام می رسد.

شأن و شرافت مادر امام محمد باقر علیه السلام

امام محمدباقر علیه السلام پدری چون امام زین العابدین علیه السلام داردو مادری مانند فاطمه دختر امام حسن مجتبی. در شأن و منزلت آن بانوی گرامی همین بس که امام صادق علیه السلام می فرمایند: جده ام فاطمه، دختر امام حسن مجتبی علیه السلام ، صدّیقه ای بود که در خاندان امام حسن علیه السلام همتا نداشت.

مژده پیامبر صلی الله علیه و آله به جابر در مورد زیارت امام محمدباقر علیه السلام

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله به جابربن عبداللّه انصاری(ره) فرمودند: ای جابر، تو زنده می مانی و فرزندم محمدبن علی بن حسین بن علی بن ابیطالب علیه السلام راملاقات می کنی. سلام مرا به او برسان. سال ها از آن روز گذشت. روزی امام زین العابدین علیه السلام و فرزند خردسالش محمد نزد جابر رفتند. جابر آن حضرت را در آغوش گرفت. امام زین العابدین علیه السلام به فرزندش محمد علیه السلام فرمود: سر عمویت جابر را ببوس. محمد سر او را بوسید. جابر که نابینا بود پرسید: این کودک کیست؟ امام زین العابدین علیه السلام پاسخ داد: این پسرم محمد است. جابر او را در آغوش کشید و سخن پیامبر را درباره ملاقاتش با امام محمد باقر علیه السلام بیان کرد و از این ماجرا بسیار خوشحال شد.

فرصت طلایی

هنگامی که سلطنت بنی امیه متزلزل شد و پایه های حکومت شان بر اثر شورش ها و انقلاب های پیاپی، هر روز سست تر از روز پیش می شد، امام محمدباقر علیه السلام فرصتی طلایی برای نشر معارف قرآنی پیدا کرد. دراین روزگار که جامعه اسلامی بسیار گسترش یافته بود و ملت ها و فرهنگ های گوناگونی را در برگفته بود، نیاز به آشنایی با معارف قرآنی بیش از پیش احساس می شد. در این زمان امام محمدباقر علیه السلام پرچم معارف الهی را که پدر بزرگوارش تا آن زمان برافراشته نگه داشته بود، به دوش گرفت و شالوده بنای معارف اسلامی را استحکام بخشید.

دانش امام

منشأ علم و دانش ائمه اطهار علیهم السلام الهی است و خداوند معارف خویش را بر زبان آنان جاری می سازد، تا پاسخگوی مسایل و مشکلات مردم باشند و این خصیصه ای است که همه امامان معصوم علیهم السلام از آن برخوردار بوده اند. ولی در این میان برخی از آنان چون امام محمدباقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام فرصت بیشتری برای بیان احکام الهی وابراز علم و دانش الهی خود یافته اند؛ چنانکه شیخ مفید(ره) در این باره می فرمایند: از هیچ یک از فرزندان امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام درباره علم دین و قرآن و سنت و سیره، آن چنان که از امام محمدباقر علیه السلام روایت شده، به ما نرسیده است.

حوزه علمی امام

از آنجا که فضای سیاسی در روزگار امام محمدباقر علیه السلام تا حدودی آزاد بود، این فرصت برای امام علیه السلام فراهم شد تا با تشکیل حوزه گسترده علمی، اقدام به نشر معارف اسلامی و تربیت اسلام ـ شناسان متعدد کند. تا آنجا که عده فراوانی از دانشمندان به قصد بهره برداری از دانش الهی آن حضرت، از هر گوشه ای به محضرش شتافتند و میزان مطالبی که دراین جلسات بیان شده بین سی تا هفتاد هزار حدیث روایت شده است؛ چنان که محمد بن مسلم، آن فقیه بزرگ و نام آور، از آن حضرت سی هزار حدیث روایت کرده است.

تسلط و شخصیت علمی امام محمدباقر علیه السلام

امام محمدباقر علیه السلام از چنان گستردگی و تسلط علمی برخوردار بود که هر عالمی که پا به محضر او می گذاشت و با شخصیت علمی آن حضرت آشنا می شد، به عظمت و وسعت دامنه علمی آن حضرت پی می برد و مجذوب و مقهور سیطره علمی آن حضرت می شد. چنان که نقل شده است دانشمندان هرگز در محضر کسی مانند امام محمدباقر علیه السلام کوچک و متواضع دیده نشدند. هم چنین در توصیف شخصیت علمی آن حضرت و احاطه ایشان نسبت به مسائل مختلف آمده است که عالمان بزرگ در مجلس او چون کودکانی دبستانی بودند.

کار و تلاش امام

روزی فردی از درویشان و صوفیان، امام محمد باقر علیه السلام را در مزرعه اش دید که با بدنی فربه و در گرمای بسیار مشغول کار کردن و غرق ریختن است. به امام نزدیک شد. سلام کرد و به اندرزی همراه با شماتت به آن حضرت گفت: نمی ترسی که در چنین حالی [و در طلب دنیا] از دنیا بروی؟ حضرت با گشاده رویی سلام او راجواب داد و فرمود: اگر بدین حال مرگ مرا فرا گیرد، به طاعت خداوند و در حال مجاهده در راه او از دنیا رفته ام؛ زیرا با کار و تلاشم می خواهیم خود را از تو و دیگران بی نیاز سازم. من از مرگ زمانی بیم دارم که در حال انجام دادن گناه و معصیت باشم.

ویژگی های اخلاقی امام

درباره ویژگی های اخلاقی امام محمدباقر علیه السلام آمده است: ایشان راستگوترینِ مردم درگفتار، خوشروترین آنان در برخورد و فداکارترین آنها در بذل جان بود. با این که مال و ثروت زیادی نداشت، هر روز جمعه صدقه می داد می فرمود: فضیلت و ثواب صدقه دادن درروز جمعه نسبت به سایر روزهای هفته، چندین برابر است. همیشه با مردم و در میان مردم بود و هیچ گاه ذکر و یاد خدا را فراموش نمی کرد. در بزرگ منشی و بزرگواری شهره بود و به هنگام گرفتاری مخفیانه به درگاه خدا پناه می برد و دعا می کرد.

کودک عالم

شخصی از عالمی سؤالی پرسید. وی از پاسخ گفتن باز ماند. سپس رو به آن شخص کرد و به امام محمدباقر علیه السلام ، که کودکی بیش نبود، اشاره کرد و گفت جواب سؤالت را از او بخواه و پاسخ را به من هم بازگو. مرد نزد امام محمد باقر علیه السلام رفت و پس از دریافت پاسخ خود بازگشت و جواب را به آن عالم نیز گفت. مرد عالم به آن شخص گفت: اینان خاندانی اندکه از همه علوم آگاهی دارند.

یقین امام

روزی عربی بیابان نشین نزد امام محمدباقر علیه السلام آمد و از وی پرسید: آیا به هنگام عبادت خداوند، هیچ او را دیده ای ؟ امام علیه السلام پاسخ داد من چیزی که ندیده باشم عبادت نمی کنم. آن شخص گفت: چگونه او را دیده ای؟ امام پاسخ داد: دل ها با نور حقایق ایمان او را می بینند و عالم همه جلوه ظهور اوست. او با مخلوقاتش قابل قیاس نیست تا با حواس قابل درک باشد؛ بلکه باید او را به واسطه مخلوقاتش شناخت.

دوستان واقعی

دوستان واقعی کسانی اند که به هنگام گشایش و سختی وفادار باقی بمانند؛ نه آن که در زمان رفاه و برخورداری، زبان به چابلوسی و تملق بگشایند و دم از رفاقت بزنند و آنگاه که مشکلات و تنگدستی دامنگیر دوستشان شد، به کلی او را فراموش کنند و او را در بحبوحه حوادث و سختی ها تنها بگذارند. به قول امام محمدباقر علیه السلام «چه بد فردی است که در هنگام توانگری تو را در نظر دارد و به هنگام تنگدستی رابطه اش را با تو قطع کند».

دنیای خوشایند

هنگامی که دوستان و خویشان امام محمدباقر علیه السلام به دیدار آن حضرت می رفتند، حضرت ایشان را با دادن غذایی گوارا یا هدیه ای مناسب مورد محبت قرار می دادند. شخصی به امام در این زمینه اعتراض کرد. امام در پاسخ وی فرمودند: دنیا جز با دیدار دوستان و خویشان و بخشش به آنان و انجام دادن خوبی ها، نیکو و خوشایند نیست.

پیشنهاد امام محمدباقر علیه السلام برای ضرب سکه به عبدالملک بن مروان

تا زمان عبدالملک بن مروان سکه های رایج را مصری ها، که مسیحی بودند، به شیوه رومیان ضرب می کردند و برای داد و ستد به بلاد اسلامی می فرستادند. عبدالملک دریافت که نقوش و نوشته های سکه ها عباراتی است که با فرهنگ و اعتقادات اسلامی سازگاری ندارد. با وجود این چاره ای جز استفاده از آنها نداشتند. به امام محمدباقر علیه السلام متوسل شدند تا ایشان آنها را راهنمایی کند و مسیحیان را متقاعد کنند نقوش و نوشته روی سکه ها به عبارات اسلامی تغییر یابد. زیرا عبدالملک به هیچ روی نتوانسته بود رضایت آنها را برای ضرب سکه های اسلامی جلب کند. امام محمدباقر علیه السلام در پاسخ عبدالملک گفت نگران نباش. هم اینک در پی صنعتگران مسلمان بفرست و از آنها بخواه تا سکه هایی بسازند که روی یک طرف آن سوره توحید و در سوی دیگر آن نام رسول اللّه صلی الله علیه و آله حک شود.در حاشیه سکه ها نیز نام شهر و تاریخ ضرب آن منقوش گردد و برای جلوگیری از ساییدگی طلا و نقره سنگهایی از شیشه بر آنها قرار دهند تا وزنشان کاهش یا افزایش نیابد. بدین گونه به پیشنهاد امام محمدباقر علیه السلام اولین سکه های اسلامی ضرب، و آماده داد و ستد شد.

تکبر

تکبر و خودبزرگ بینی یکی از صفات زشت اخلاقی و نشانه ای از عدم تعادل روانی انسان است. انسان خودبزرگ بین، فرد خود محوری است که همواره خود را محور ارزیابی ها قرار می دهد و از این رو خویشتن را نسبت به دیگران برتر می پندارد. چنین برداشتی از خود و دیگرن سبب می شود که در ارزیابی ها و تصمیم گیری ها، واقعیات و حقایق را نبیند. به عبارت دیگر او درتنظیم روابط درونی و بیرونی، عقل خود را کم تر به کار می گیرد یا اصلاً از آن استفاده نمی کند. به قول امام محمدباقر علیه السلام «هرگز در قلب انسان کبر و بزرگ بینی چه کم و چه زیاد داخل نمی شود، مگر آن که به همان اندازه از عقلش کاسته می شود».

سخن زشت

توهین و بیان سخنان زشت و ناروا از کسی سر می زند که خود را عاجز از دفاع در مقابل دیگران می داند و نمی تواند با عقل و منطق و قدرت اقناعی یا بهره گیری از راه های مشروع موضع خود را اثبات کند.از این رو، متوسل به ابزاری می شود که افراد ناتوان و حقیر برای تفوق بر دیگران بر می گزینند و آن استفاده از کلمات زشت و ناروا است. چنان که امام محمدباقر علیه السلام می فرمایند: سلاح فرومایگان سخنان زشت است.

دنیای گذرا

امام محمدباقر علیه السلام خطاب به جابربن یزید جعفی درباره گذرا بودن دنیا می فرماید: «ای جابر، در دنیا چنان باش که گویی در آن فرو آمده ای و می خواهی از آن کوچ کنی، یا آن را مانند ثروتی بدان که در خوابش دیده ای و در بیداری چیزی از آن ثروت با تو نیست. به راستی که دنیا نزد خردمندان و عارفان به خداوند متعال، همانند حرکت گذرای سایه است. پس در حفظ آنچه خداوند از رعایت دین و شریعتش از تو خواسته است، کوشا باش».


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 14:19 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


موضوعات مرتبط: طبیعت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 14:9 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 ترول باحال و خنده دار، جوک و اس ام اس و لطیفه و پیامک های طنز


موضوعات مرتبط: تصاویرطنز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 14:7 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
 

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از

اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور، غذاهای

آن است. در این میان، صبحانه‌ در میان سایر وعده های غذایی،

از اهمیتی فوق العاده در اکثر

کشورهای جهان برخوردار است. در این ایمیل، قصد داریم

شما دوستان پرشین استار را با غذای صبحگاهی مردمان

پنجاه کشور جهان آشنا کنیم.


1. صبحانه ایرانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

صبحانه سبک و مغذی ایرانی شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره

، مربا، عسل می باشد. حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در

سفره های ایرانی است. حلیم خوراکی لذیذ

و مخلوطی از بلغور گندم، نخود، گوشت تکه شده، دارچین و

شکر است که بصورت گرم و یا سرد صرف می گردد.


2. صبحانه کامل انگلیسی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شامل لوبیا، سوسیس، بیکن (گوشت خوک ورقه شده)

، تخم مرغ، قارچ، پودینگ سیب زمینی و در صورت تمایل

پودینگ سیاه و نان تست می باشد. این صبحانه با چای

، قهوه و یا آب پرتقال صرف می گردد.


3. صبحانه کوبایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نقش اصلی این صبحانه را نان تست منحصر بفرد کوبایی

برعهده دارد. این نان، تُست شده و روی آن کره زده می

شود و به قسمت هایی برش می خورد. هنگام صرف،

این نان را در قهوه زده و میل می کنند. قهوه شیرین و

شیر مخلوط به همراه اندکی نمک، نوشیدنی ا

ین صبحانه را تشکیل می دهد.


4. صبحانه لهستانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

صبحانه سنتی لهستانی که معروف به Jajecznica است،

شامل نیمرو، همراه برش هایی از Kielbasa و پنکیک

سیب زمینی می باشد.


5. صبحانه سریع اسپانیایی

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

Pan a la Catalana یا Pan con Tomate صبحانه ای ساده

و خوشمزه است. نان را در سیر تازه و گوجه فرنگی غلطانده

سپس مقداری روغن زیتون و نمک روی آن می پاشند

و با ژامبون و یا سوسیس تناول می کنند.


6. صبحانه مراکشی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اجزای تشکیل دهنده این صبحانه، نان های گوناگونی است

که با ترشی، مربا، پنیر و کره صرف می شوند. این نان ها

در اندازه های بزرگ تهیه می شوند.

همچنین پنکیک سمولینا

که به Baghir مشهور است، بسیار

لذیذ می باشد.


7. صبحانه سالم هاوایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

علاوه بر میوه های خوشرنگ و آبدار، شیرینی های حلقه ای

که بسیار خوشمزه و انرژی زا هستند در هاوایی

طرفداران بسیار زیادی دارند.

 

موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 13:59 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

1.مدل تحصیلکرده اهل زندگی:

 خدا رو شکر بین این همه مدلای عجیب و غریب یه عده از دخترا (که واقعا معدودن) هم هستن که علاوه بر اینکه تحصیل کرده و توانمند هستن خودشونو گم نکردن و فارق ازسرگرمیهای الکی دنبال زندگی و خانواده اند.

 2.مدل ناز نازی :

این مدل کارو زندگیشون با دوستا بیرون رفتن و تلفن و چته و تا 50 سالگی تو اتاقشون عروسک نگه میدارن فعالیتهاشونم شامل خریدن هر چیز مد روزو به باد دادن پولای باباجون هست.

3.مدل اجتماعی :

 این عده بیشتر شامل دخترای فمینیستیه که عاشق شرکت تو فعالیتهای اجتماعین ولی وسط همون کارها هم تا یکم کار جدی بشه دادشون در میاد که بابا ما خانومیم این قدر کار سخت بهمون ندین!

4.مدل اهل زندگی :

این مدل که در حال انقراضن عاشق شوهر کردن و خانه داری و فرزند آوری اند (به علت کمیاب بودن این مدل نتونستیم اطلاعات بیشتری در موردشون پیداکنیم).

5.مدل مامانم اینا :

این مدل دخترای محبوب مادراشونن و همه کاراشونو با نظر مادرشون انجام میدن خیلیاشونو میشه تو گروه خرخونا که تو پایین توضیح دادم هم پیدا کرد.

 6.مدل ضد مرد :

این مدل  همه فکر و ذکرشون اینه که یه آقا رو ضایع کنن و تا یک سال این اتفاق خجسته رو وسه دوست و آشنا تعریف کنن. خیلی هم رابطشون با فمینیست ها خوبه ولی خوب خیلی از حرفهای فمینیست ها براشون فهم و درکش سخته. فقط می فهمن حرف فمینیست ها اینه که تمام منابع مردها قطع بشه تا برن زیر بیرق اونا. از این بابت با اونا موافقن!

 7.مدل خرخون :

این مدل تو زندگی فقط یه کار بلدن اونم درس خوندنه تو بحرشونم که بری میبینی از دیپلم خیاطی بگیر تا گواهینامه زیر دریایی رو گرفتن .ولی پای عمل که برسن هیچی بلد نیسن

8.مدل روشن فکر :

 این مدل خودشونو عقل کل میدونن و عشق شرکت تو کلاسهای مختلفن از یوگا بگیر تا مدیتیشن و روابط آزاد و ...

 9.مدل سرگردون :

خانومایهایی که جزو هیچکدوم نبودند/ شامل ترکیب هچل هفتی از مدلای بالا هستند که به مدل سرگردون معروفه!

 


موضوعات مرتبط: نوشته های طنز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 یادی از شهدای کربلا

نافع بن هلال

راوی آیت الله محمد کدخدا رستم

تنها کسی راکه در مقاتل داریم امام حسین در شب عاشورا رفت دم در خیمه اش

و اورا صدا کرد نافع بن هلال بود امام حسین به او گفت که نافع چکارمیکنی؟ گفت دارم

تجهیزات ولباس هام را آماده می کنم امام حسین به اوگفت که بیا برویم بیرون یک مقدار

که از خیمه ها دور شدند امام حسین فرمود نافع چه می بینی؟ نافع گفت نگاه کردم دیدم تپه ها و کوهپایه ها.

امام حسین فرمودنافع خوب جایی برای مخفی شدن است من بیعتم را از تو برداشتم برو نمون

اینجا فردا می کشندت نمی خواهم مرگ تو را ببینم نافع می گوید تا این جمله را گفت

رمق از زانوان ناغع رفت همان جا زانوزد وگفت خودمو به پاهای حضرت انداختم وگریه کردم

گفتم آقاجان تا دیروز که شما درعزت ودر سلامت بودیددر کنارتان بودم امروز چه

به شما می خواهدسختی برسدرهاتون کنم برم در ثانی کجا برم


موضوعات مرتبط: پیام ها وسخنان مردم ایران ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:, | 13:8 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

هوالحبیب

*زاییدن گرگ با وفا و درخواست جالب او از امام(ع)

مرحوم شیخ مفید به نقل از محمد بن مسلم - یکی از اصحاب امام باقر و امام صادق(ع)و از راویان حدیث می‌گوید: روزی به همراه امام محمدباقر(ع) از شهر مدینه طیبه به سوی مکه معظمه حرکت کردیم؛ من سوار الاغ بودم و حضرت بر قاطری سوار بود.

در بین راه، ناگهان گرگی از بالای کوهی نمایان شد و کم کم جلو آمد تا نزدیک ما رسید و حضرت متوقف شد، گرگ نزدیک‌تر آمد و سپس دست‌های خود را بلند کرده و بر زین قاطر گذاشت و سر خود را تا نزدیک گوش امام باقر(ع) بلند کرد و حضرت نیز سر خود را فرود آورد.

گرگ لحظاتی در گوش حضرت سخنانی را مطرح و نجوا کرد، آن گاه امام(ع) گرگ را مخاطب قرار داد و فرمود: برو، مشکل تو را حل کردم، پس از آن، گرگ با سرعت بر گشت و از آنجا دور شد، من از مشاهده چنین صحنه‌ای در حیرت و تعجب قرار گرفته و به امام محمدباقر(ع) گفتم: یا بن رسول الله! چیز بسیار عجیبی را دیدم، جریان چه بود؟!

حضرت(ع) فرمود: گرگ به من گفت: ای پسر رسول خدا! جفت من در این کوه هست و باردار است و هم اکنون درد زاییدن بر او بسیار سخت شده است، از خداوند متعال بخواه تا زاییدن را بر آن آسان و ساده گرداند، همچنین از خدا درخواست کن تا نسل مرا بر هیچ یک از دوستان و شیعیان تو مسلط نکند، در نهایت، من به آن گرگ گفتم: خواسته‌ات را انجام دادم و حاجتش برآورده شد

موضوعات مرتبط: کراماتی از 14معصوم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:, | 13:1 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

تاریخچه:

اززمانی که برای نخستین بار موتور استر لینگ

توسط دکتر کشیش اسکاتلندی در سال 1816

اختراع شد بیش از 180 سال میگذردلیکن عدم

دسترسی به مواد مناسب برای تولید این موتور

موجب شد تا اواخر قرن بیستم پیشرفت قابل

توجهی در جهت تولید صنعتی حاصل نگردد و

با اختراع موتور های داخلی و الکتریکی بتدریج

به فراموشی سپرده شود .

 

 

توسعه فناوری و دستیابی به مواد جدید

در در چند دهه اخیر و از طرفی مسئله بحران

انرژی و مشکلات زیست محیطی ناشی

از آلاینده های سوختهای فسیلی و در

عین حال امکان دسترسی آسان به منابع

ارزان انرژی مانندانرژی خورشیدی و.... موجب

شده تا انگیزه پیگیری راه حل استر لینگ تقویت گردد.

در این مقاله ضمن معرفی این موتور تاریخچه

و گذشت آن وضعیت ان در زمان حال و پیش

بینی روند توسعه آن در آینده مورد ارزیابی

و تحلیل قرار میگیرد.


موضوعات مرتبط: آموزشی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

بجای سلام و خدا حافظ بگوییم ...> درود , بدرود

بجای الله و شیطان بگوییم ....> اهورا , اهریمن

بجای خلیج فارس بگوییم ....> شاخاب پارس

بجای فکر بگوییم ....> اندیشه , پندار

بجای مزاح بگوییم ....> شوخی

بجای ضعیف بگوییم ....> ناتوان

بجای غذا بگوییم ....> خوراک

بجای سئوال و جواب بگوییم ....> پرسش و پاسخ

بجای تبریک بگوییم ....> شاد باد ,همایون باد ,گرامی باد ,فرخنده باد

بجای مجسمه بگوییم ....> تندیس

بجای فارسی بگوییم ....> پارسی

بجای سفید بگوییم ....> سپید

بجای مرسی بگوییم ....> سپاس



موضوعات مرتبط: حکیمانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:, | 12:47 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 در این پست می خوام از عجایب دنیا و ایران بگم:

لطفا تو گوگل عبارت zerg rushرو جست و جو کنید و نتیجه رو بگید

 

 

اگه راست میگید جای خالی رو با بله /خیر پر کنید.

(عجایب زبان فارسی)

آیا شما دیوانه اید.

..........دیوونه ام

 

 

 

سوتی های خیابانی:

باران در  ورزشــگاه به وزیدن می گیـــره!

خیابانی بازی استقلال فولاد :
بینی خسرو حیدری بدجوری خونی مالی شده ولی خانواده خسرو اصلا نگران نباشن !

::
::
ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ ﯾﻪ ﮔﻞ ﺯﺩﻩ ، ﺩﺍﻭﯾﺪ ﻭﯾﺎ ﻫﻢ ﺯﺩﻩ ،
ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨﮕﻢ ﺯﺩﻩ ، ۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﺸﻢ ﺯﺩﻩ سری جدید تیکه های جالب و خنده دار جواد خیابانی
::
::
ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻧﺼﺎﺭﯼ ﻓﺮﺩ ﻫﯿﭻ ﻧﺴﺒﺘﯽ ﺑﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺍﻧﺼﺎﺭﯼ ﻓﺮ ﻧﺪﺍﺭﻩ!
ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻦ
::
::
خیابانی بازی استقلال فولاد :
مدافع فولاد زانوشو میسپاره به پای حمودی و این یعنی پنالتی !
::
::
دقیقه ۸۳ بازی فولاد استقلال بعد از تعویض :
اگر این بازیکن ( تعویضی ) خوب بازی کنه می شه گفت تعویض خوبی بوده !
::
::
جمله ای که هنوز در تعجبم جواد خیابانی چی پیش خودش فکر کرد گفت :
۰ – ۰ بدون در نظر گرفتن گل سایپا !
آخه چرا ؟ چه دلیلی داشت که این حرفو بزنه ؟
چرا گل سایپا رو نباید در نظر بگیریم ؟
::
::
جواد خیابانی :
اینیستا ، دوباره اینیستا ، حالا دیگه سه باره اینیستا !
::
::
بازی الشباب – استقلال
جواد خیابانی : توپ به صورت جباری می خوره ، رحمتی ” به او مدارا میده ”
::
::
نظر اســـتـاد در مورد برنامه خودش ((نیمه سوم)) :
این برنامه آمده تا حرف جدیدی در ورزش کشور مطرح کنه ،
حرف جدیدی که بارها گفته شده سری جدید تیکه های جالب و خنده دار جواد خیابانی
::
::
ﺧﻮﺏ ﺍﻻﻥ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺮ ﮐﺪﻭﻡ ۵ ﺗﺎ ﭘﻨﺎﻟﺘﯽ ﺑﺰﻧﻦ
ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺗﯿﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﻨﺎﻟﺘﯽ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺒﺮﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﻭ ﺑﺮﺩﻩ
ﻭ ﻫﺮ ﺗﯿﻤﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ پنالتی ها رو خراب کنه ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﻭ ﺑﺎﺧﺘﻪ سری جدید تیکه های جالب و خنده دار جواد خیابانی
::
::
جواد خیابانی : ( استقلال الشباب)
ساموئل با سامی درگیر میشه ، یعنی درگیری دو تا ساموئل
یا بهتر بگم درگیری دو تا سامی رو می بینیم ، سامی ما با سامی اماراتیها سری جدید تیکه های جالب و خنده دار جواد خیابانی
::
::
بازی والنسیا – بارسلونا
جواد خیابانی : نیمار و مسى میتونن مثل دو ماشین پر سرعت باشن در مسابقه دوچرخه سوارى !
::
::
بازی استقلال – فولاد خوزستان
جواد خیابانی : میداودی چند ثانیه زمان میخواست که گل بزنه
ولی دفاع های فولاد همون چند ثانیه رو بهش ندادن !
::
::

بازى استقلال – الهلال و استاد خیابانى :
اگر بازیکن الهلال کارت زرد دوم بگیره قطعا اخراج خواهد شد !
بازیکن استقلال ساعتشو نشون داور میده ، البته ساعتشو که نه ، مچ دستشو . . . !
اگر سیاوش اکبرپور به بازی بیاد قطعا در خط حمله بازی خواهد کرد !
عمران زاده داره اشتباه خطرناکی میکنه ، نه . . . !
اشتباه نکرد . . . اما اشکال نداره ! بجاش بیک زاده اشتباه میکنه !
بین دو نیمه استقلال رختکن آرامی را خواهد داشت ،
چون فقط قلعه نوعی صحبت خواهد کرد . . . !
::
::
بازی در نیمه دوم آغاز شد ،
نیمه ای که نیمۀ پایانی است و نتیجه بازی در این نیمه مشخص می شود !
::
::
شهاب گردان امروز گل خوبی نخورد ( بعد از مکث ) به عبارت دیگه گل بدی خورد !


موضوعات مرتبط: نوشته های طنز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:, | 12:45 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

ارزش هامون رامفت نفروشیم

 

 

آیت الله محمدکدخدا رستم


موضوعات مرتبط: سخنان افرادمعروف ایرانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 11:49 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 تجمل گرایی آغاز زندگی مشترک جوانان



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حیا و نجابت دختران 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



غیرت و مردانگی مردان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


موضوعات مرتبط: واقعیت های زندگی امروزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 11:47 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

*فرض كن حضرت مهدي به تو ظاهر گردد...*

*ظاهرت هست چناني كه خجالت نكشي؟؟*

*باطنت هست چناني كه پسندد؟؟ تو كه صاحب نظري....*

*خانه ات لايق او هست كه مهمان گردد؟؟*

*لقمه ات درخور او هست كه نزدش ببري؟؟*

*پول بي شبهه و سالم ز همه داراييت*

*داري انقدر كه يك هديه برايش بخري؟؟*

*حاضري گوشي همراه تو را چك بكند؟؟*

*با چنين شرط كه در حافظه دستي نبري*

*واقفي بر عمل خويش تو بيش از دگران؟؟*

*مي توان گفت تو را شيعه اثني عشري..؟!*

موضوعات مرتبط: اشعار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 11:44 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

درخت هلو از زمان های قدیم در چین وجود داشته و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . در قرون وسطی از آن بصورت یك داروی گیاهی استفاده می کردند. درخت هلو درختی است زیبا به بلندی تقریبا 5 متر كه دارای شاخه های زیادی می باشد

برگ های آن بیضی شكل ، دراز ودارای كناره های اره ای است . گل های هلو زودرس هستند و قبل از باز شدن برگ ها ظاهر شده و منظره زیبایی به درخت می دهد . گل های هلو به رنگ صورتی ، قرمز یا سفید می باشد . میوه هلو گرد و به رنگ طلایی و سرخ است كه روی آن را كرك های زیادی پوشانده است. هسته هلو بسیار سخت است و درون آن مغز هسته قرار درد كه تلخ است .

 

هلو منبع غنی ویتامین های A و C و نیزمنبع خوبی از پتاسیم است. به آسانی هضم می شود و تقویت کننده بدن است.

هلو از نظر طب قدیم ایران سرد است و

دارای خواص زیر می باشد :

- به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع 

تشنگی و کم آبی بدن می توان از آن استفاده کرد.

- هلو و برگه خیس شده آن ، اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد.

- برای رفع 

بوی بد دهان هلو بخورید .

- هلو در افرادی كه گرم مزاج هستند باعث تقویت نیروی جنسی می شود .

- روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است .

- اگر روغن مغز هسته هلو را به محل درد بواسیر بمالید اثر خوبی دارد.

- بهتر است هلو را با پوست بخورید ، چون پوست آن دارای 

ویتامین A است.

- جوشانده گل هلو کرم معده و کرم کدو را دفع می کند.

- هلو با هر معده ای سازگار است و نفخ ایجاد نمی کند.

- زود هضم است و به سرعت از معده و روده ها عبور می کند.

- هلوی خام 

اشتها آور است.

- هلو صفراآور است که برای این کار باید 185 گرم آب هلو را پس از صاف کردن با مقداری ترنجبین مخلوط کنید و بخورید.

- هلو با اینکه شیرین است ، برای افراد مبتلا به 

دیابت ضرری ندارد .

- ادرارآور و قلیایی کننده خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به 

بیماری های کلیوی و روماتیسم مفید است.

 

- اگر خانم های باردار می خواهند بچه زیبایی داشته باشند ، هلو بخورند .

- دم كرده برگ یا گل هلو برای رفع سیاه سرفه استفاده می شود.

- هلو را له كنید و بصورت ضماد برای رفع دل پیچه بچه ها و دفع كرم روده روی شكم آنها قرار دهید .

- برگ هلو و جعفری را با روغن 

زیتون مخلوط كرده و روی سوختگی و محل ضرب دیدگی بگذارید .

- بهترین 

ماسك زیبایی را می توانید از هلو تهیه كنید . برای جوان كردن پوست خود ، هلو را پوست كنده و آن را له كنید و روی پوست قرار دهید و بگذارید مدت 20 دقیقه بماند . پس از آن صورتتان را با آب بشویید.

- جوشانده پوست درخت هلو اثر تب بر و ضد كرم دارد.

- خوردن هلو سموم را از بدن خارج می كند .

- هلو میوه خوبی برای 

اشخاص مسن است .

 

 

مضرات :

- هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با 

عسل یا زنجبیل بخورند.

- هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می كند . برای اینكه ایجاد نفخ نكند ، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد .

 
 

موضوعات مرتبط: فوایدخوراکی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 11:39 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

این نرم‌افزار در برگیرنده متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه حضرت آیة‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و دوره کامل تفسیر نمونه (27 جلدی) است.

 
 2hamrah-nemoone.jpg
  
امکانات ویژه این نرم‌افزار عبارت است از: 
- جستجوی پیشرفته در عناوین مطالب و متن کتاب
- تغییر نوع، اندازه و رنگ قلم ها
- نمایش اِعراب با رنگ متمایز
- نصب به دفعات نا محدود
- اجرا بر روی گوشی های فاقد امکانات فارسی
- نمایش تمام صفحه در گوشی های مختلف
- اجرا بر روی گوشی های لمسی
- و...

این نرم افزار بر روی تمامی گوشی های موبایل قابل اجرا میباشد.با این وجود لازم به ذکر است که نرم‌افزار فوق با موفقیت بر روی تلفن‌های همراه زیر امتحان شده است:
نوکیا
3250, 5320XpressMusic, 5500, 5630 XpressMusic, 5700 XpressMusic, 5730 XpressMusic, 6110 Navigator, 6120 Classic, 6121 Classic, 6124 Classic, 6210 Navigator, 6220 Classic, 6290, 6650, 6710 Navigator, 6720 Classic, 6730 Classic, N71, N75, N76, N77, N78, N79, N81, N82, N85, N86, N91, N92, N93, N95, N96, E50, E51, E52, E65, E66
سونی اریکسون
C510, C702, C901, C902, C903, C905, G502, G700, G705, G900, K530, K550, K610, K618, K630, K660, K770, K790, K800, K810, K850, M600, P1, P990, S500, T650, T700, T707, W508, W580, W610, W705, W715, W810, W850, W880, W900, W995, Z550, Z610, Z710, Z750, Z770, Z780 
W550, W600, W950, W960, W980
سامسونگ
SGH-G810, SGH-i450, SGH-i550, SGH-i560, SGH-L870 
GT-I7110 , GT-I8510 INNOV8

جهت دریافت این نرم‌افزار که در دو نسخه کامل (قرآن کریم + ترجمه + تفسیر 27 جلدی نمونه ) و نسخه کم حجم و سبک (قرآن کریم + ترجمه) به دوستداران عرضه شده است می توانید از طریق زیر اقدام نمایید : 

دریافت نسخه کامل (قرآن کریم + ترجمه + تفسیر 27 جلدی نمونه ) با حجم 6.89 MB

دریافت نسخه‌ی کم حجم (بدون تفسیر) با حجم 2.29 MB

برای استفاده از نرم افزار کافی است فایل دریافت شده را با استفاده از بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر به تلفن همراه خود انتقال داده و آن را نصب نمایید .

موضوعات مرتبط: مذهبی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 11:34 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 حدیثی از امام صادق

راوی آیت الله کدخدا رستم

اگر می خواهید با کسی رفیق شوید ببینیدکه آیا اولا صداقت دارد یانه

دوما امانت دار هست یانه

وسوما اگربه تووفادار بود با اورفیق شو


موضوعات مرتبط: سخنان افرادمعروف ایرانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 13:12 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 
 
 
 
 
 
 
ناتواني كلمات را در شناساندن چهرۀ يك انسان نمونه و شخصيت برجسته، مي دانيد. شهيد، آيت الله علي قدوسي را نمي توان با كلمه مطرح كرد.امّا در حدّ يك بيوگرافي ساده و آشنائي مختصر با حيات پرثمر و با بركت او، اين چند سطر را مي خوانيد:
ثمره اي از شجرۀ طيبّه اي بود، از دودمان فضيلت و خانوادۀ علم و ديـن، كه در سال 1306 شمــسي در « نهاوند» چشم به جهان گشود .مرحوم آيت الله ملا احمد قدوسي ـ پدر شهيد ـ خود را مديون لطف خدا مي ديد، كه چنيـن نوزادي را به وي عطا كرده است .نبوغ و استعداد شرف اين كودك، از همان آغاز مراحل رشد آيــــــنده را به وضـــوح نـشان مي داد .شهيد قدوسي تحصيلات ابتدائي و متوسّطه را در نهـاوند مي خواند كه دســـــت تقدير خـداوند او را به«قم» فرستاد .در سن 15 سالگي بود كه براي ادامۀ تحصيلات در زمينۀ علوم اسلامي، به حوزۀ علميه قم هـجرت كرد. سال  1321تا آب را، از سرچشمه بياشامد، و ميوه را از شاخه بچيند، و ... چهرۀ اسلام را، بي نقاب و پـرده، و از نزديك ببيند و بشناسند ...
گرايشات سياسي او ـ كه از متن مكتب سرچــشمه مي گرفــــت ـ او را به صـــحنۀ مبارزات كشــيد و درجريان نهضت نفت، و نيز در ضدّيت با جزب تودۀ آنروز، فعاليّتـــي چشمگــــير، ولـي اكثراً دور و پنهاني از جشم دشمن، داشت .
در نهضت فدائيان اسلام هم، با شهيد بزرگ، مرحوم نواب صفوي همكاري و همــــفكري و همـراهي داشت . در عين حال، فعاليت هاي سياسي هرگز او را از راه اصلي، كه شناخت اسلام و درك مــــعارف دين و فقه اهلبيت بود بازنداشت. اين از ويژگهياي او بود كه در كمتر كساني يافت مي شد .
در درس خارج مرحوم آيت الله بروجردي و حضرت امام خميني، از شاگردان فاضــل و مورد توجّه بود . فلسفه و تفسير را هم، نزد عارف وارسته و فيلسوف بزرگ مرحوم علامه طباطبائي فـــرا گرفت و تا حدّي لياقت و شايستگي و استعداد نشان داد كه مورد توجّه مرحوم علامه قرار گـــرفت و او را به دامائي خود پذيرفت.در اين وادي، هم حوزه و هم دوره با عزيزاني چون شهيد بهشتي و شهيــــد مطهري بود پا به پاي هم در صحنه هاي علمي و مبارزاتي و آموزشي بودند تا « شهادت »
نسبت به حوزه علميه، نظريۀ اصلاحي خاصي داشت. همراه جمعي از ياران در فكر تشكيل جمعيتي بر اي تحرك بخشيدن و نهضت اصلاحي حوزه بود كه اين جـــمع در ســــال 44 از طريق ســــاواك شناسائي شد و افراد ـ ازجمله شهيد قدوسي ـ دستگير شدند .
پس از مدّتي كه آزاد شد، مجدداً در تعبيب همان افكار و اهداف بود و با چهره ها مبارز دانشگاهي هم مرتبط بود و پذيرفتن مديريت مدرسۀ منتظريه( حقاني) در راستاي همين اهداف بود كه در آنجا به تربيت شاگرداني پرداخت كه در جمهوري اسلامي، از بازوهـــــاي پرتوان دستگاه قضائي و اجرائي شدند.
به ابتكار او، « مكتب توحيد» براي دروس اسلامي خواهــران تأسيـــــس شد و با برنامه هاي عـــالي، اثرات چشمگيري داشت .
شهيد قدوسي، در كنارجهاد، به اجتهاد مي انديشيد و شتاب درســــي را همراه با عمق تحصـــــيلي مي خواست و عرفان را مسلّح مي كرد و همراه با « دعـــوت روزانه»، آموزگـــار « دعاي شبانه» بود، گذشت و قاطعّيت را با هم داشت، عزّت نفس و مناعت طبع را با سعۀ صدر و والا انديشي توأم داشت، بي ريـا بود و متواضــــع، پركار و كم حرف، سخت كوش و نستوه.
مي گفت: روحاني بايد دقيق و عميق، منظّم و وقت شناس باشد و متقّي و مبارز، درس خوان و آگاه به زمان، متجهد و مجاهد، اديب و مؤدب، با شور و شعور، فقيه و فيلسوف، ناطق و كاتب، « زبان» دان و « زمان» شناس ... و ... خود، تجسمّي از ارزشهاي متعالي بود .
درسهاي اخلاقش، سازنده و تكان دهنده بود. هنوز آجرهاي مسجد مدرسه منتظريه، طنين سخنانش را، كه اكثراً از خطبه هاي پرشور نهج البلاغه مايه مي گرفت، به گوش آگاهان بصـــير مي رساند. فضائل و ملكات اخلاقي، برايش در حدّ « ملكه» بود. خلوص و اخلاص و بي ريائي و... را در اوج داشت. اين مقوله نياز به بحث تشــريحي دارد، كه مي گذريم.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ابتدا مدّتي در « قم» در ستاد انقلاب، و امور قضائي فعاليت مي كرد، كه طيّ حكمي از سوي امام به « دادستاني كل انقلاب» منـــصوب شد. و در اين سنـــگر، چه خوب از عهدۀ كار برآمد! ...
بي سروصدا، پرتلاش و سخت كوش به خدمت مشغول بود و داد انقلاب را از ضدّ انقلاب مي ستــاند و ضدّ انقلاب را بدست داد اسلام مي سپرد و ... به داد انقلاب مي رسيد .
شاگردان مدرسۀ منتظريه، كه سالياني متمادي با او در مدرسه آشنا بودند و افراد مورد اعــتماد وي محصوب مي شدند، مطمئن ترين ياران او درمنصب هاي حاكم شرع و دادستان در دادسراهاي انقلاب بودند .
تحوّلي را كه او در دادستاني بوجود آورد و سنّت هاي خوبي را كه پايه گذاري كرد و نقش عظيمي كه در اين زمينه داشت، جاي سخن مفصّل است كه در اين خلاصه نمي گنجد.
فرزند بزرگ ايشان، كه دانشجوي دانشگاه مشهد و از دانشجويان پيرو خط امام بود، در درگيــري هاي 17 شهريور مجروح شده بود و پس از انقلاب، در دفتر تحكيم وحدت فعـــاليت مي كرد كـــه با شروع جنگ تحميلي، به كربلاي خوزستان شتافت و يكي از 160 شهيدي بود كه در ماجراي هويزه، دسته جمعي بشهادت رسيدند .
صبر و شكيبائي وروحيۀ شهيد قدوسي در شهادت فرزند، مايۀ اعجاب و شگفتي همگان گـــــرديد.او ابراهيمي بود كه اسماعيلش را به « مذبح» فرستاد و صابر و ثابت قدم ماند.
پنج فرزند ديگر ثمرۀ زندگي شهيد قدوسي بود، كه يكي هم اكـــنون درس دينـــــي مي خواند و ادامه دهندۀ راه پدر و برادر شهيدش است ، سال 60 ، سال شهادت بود .
بدنبال شهادت آيت الله بهشتي و يارانش در 7 تير و بدنبال شهادت رئيس جمهور رجائي و نخـــــسـت وزير باهنر اين دو ققنوس عشق و دو پرندۀ مهاجــــر خونين بال، در 8 شهــــريور، شهـــيد قدوسي، حالتِ«انتظار» داشت .
نزديكانش مي گويند: در روزهاي آخر حيات، يك حالتِ عرفاني خاصّي داشــــت و دائـــماً در انتظار شهادت بود سرانجام، او هم به آرزوي خويش رسيد .
14شهريور 60، سبح در ساختمان دادستاني انقلاب بود كه با انفـــــجار بمـــــب، كه عوامل سرسپردۀ منافقين كار گذاشته بودند، به شـــــــــهادت رســـــيد و به لقاء الله و ديدار يارانش شهيــــدش شتافت  نامش جاويد و خاطره اش معطّر باد.
«نشود زمزمۀ خون شهيدان، خاموش                               سوز عرفاني اين نغمه، ز سازي دگر اس

موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 13:10 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |



امير سرتيپ شهيد هوشنگ وحيددستجردي
 مقدمه
«... دست استعمار را كوتاه كرديد، منفعت‌خواهان را، چپاولگران بين‌المللي را دستشان را قطع كرديد؛ خون داديد؛ جوان داديد، لكن خون و جوان شما به نفع اسلام و براي اسلام بوده؛ اسلام عزيزتر از آن است كه ما خوف داشته باشيم كه خونمان يا جوانانمان در راه اسلام شهيد شود. اسلام، شهيدان زياد داشته است؛ اميرالمؤمنين(ع) شهيد اسلام است و براي اسلام شهادت پيدا كرد؛ حسين‌بن علي(ع) در راه اسلام شهيد شد. ما باكي از شهادت نداريم، ما باكي از كشته شدن نداريم؛ شما ملت ايران كه با خون خود، با جوان‌هاي خود، اسلام را بيمه كرديد، دست اجانب را قطع كرديد ... .»(صحيفه امام، ج6، ص270)
زندگينامه و آموخته‌ها:
شهيد دستجردي در 1304 دراصفهان ديده به جهان گشود. وي پس از دوران دبستان و دبيرستان، در 1328 وارد آموزشگاه شهرباني شد. در دوران حضور در شهرباني، دوره­هاي تخصصي انتظامي، دوره  ستاد و دوره عالي را پشت سر نهاد.(پيشتازان...، ص191)
شهيد در پيش از انقلاب اسلامي:
اميرسرتيپ شهيد وحيد دستجردي، رييس شهرباني كل كشور، از پشتيبانان جنبش­ اسلامي به رهبري امام­خميني(ره) به شمار مي­رفت. جنبش امام خميني(ره) كه برخاسته از ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي(ص) بود، در دهه 1340 در فضايي آغاز به پرتوافكني كرد كه دو ابرقدرت شرق و غرب، جهان را ميان خود تقسيم كرده بودند. حكومت‌ها با نقشه يكي از اين دو ابرقدرت و همواره با كودتايي روي كار مي‌آمدند تا دارايي كشورشان را به اربابان استعمارگر واگذار نمايند، اما در جنبش امام(ره) هيچ جاي پايي براي نيروهاي چپ و راست وابسته به اين قطب‌هاي جهاني و سرسپردگان آنها وجود نداشت. حكومت دست‌نشانده محمدرضاشاه پهلوي هم كه آشكارا سياست‌هاي استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل را در ايران پياده مي‌كرد، در پيشكش نمودن دارايي‌هاي مردم ايران؛ از جمله نفت ترديدي به خود راه نمي‌داد. امام خميني(ره)، رهبر بزرگ انقلاب اسلامي، پا به ميدان پيكار با نظام وابسته به بيگانه پهلوي گذاردند تا دست نظام ستمشاهي و سردمداران استكبار را از كشور ايران كوتاه نمايند. دين‌ستيزي حكومت، رواج بي‌بندوباري، خودكامگي، بيگانه­دوستي و تاراج نفت و ديگر دارايي‌هاي ايران، از ويژگي‌هاي حكومت طاغوتي شاهان پهلوي بودند كه دل مردم و روحانيت­مبارز را روز به روز نسبت به رفتار دستگاه حاكم تيره‌تر مي‌ساخت و نابودي آن را حتمي‌تر. رهروان راستين امام(ره) هر كدام به گونه‌اي مي‌كوشيدند تا پايبندي خودشان را به راه و انديشه­هاي ايشان نشان دهند، چه با تلاش سياسي و چه با آگاهي بخشيدن به مردم.شهيددستجردي را نيز بايد از پيروان تلاش در اين راه برشمرد.
وحيددستجردي، از هواداران جنبش ملي شدن نفت ايران بود. شهيد دستجردي پس‌از سي‌ودو سال خدمت در رده‌هاي گوناگون شهرباني، بازنشسته شد. نگرش و كاركردش در دوران خدمت، چندبار حكومت محمدرضا شاه پهلوي را به بيرون كردن وي از شهرباني واداشت، گرچه اين كار انجام نشد. شهيد دستجردي از مقلدان امام(ره) به شمار مي‌رفت و در انجام دستورهاي ديني بسيار پايبند بود. او همواره كوچكترين وظايف شرعي را هم رعايت مي‌كرد. در سال‌هاي 1356 تا 1357 حكومت دست‌نشانده پهلوي، به دستور استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل، بر آن بود كه به كشتار مردم در شهرهاي گوناگون ايران بپردازد، تا مگر بتواند جلو پيشروي انقلاب اسلامي را در ايران بگيرد. از اينرو، سرتيپ هوشنگ دستجردي ناگزير شد در 1357 درخواست بازنشستگي كند تا نقشي در تبهكاري‌هاي آنها نداشته باشد. دستجردي در همان سال، با لباس غيرنظامي در راهپيمايي پرشور و انقلابي مردم شركت مي‌كرد.(پيشتازان ...، صص192-191)
شهيد؛ پس از انقلاب اسلامي:
 سرانجام، در 22 بهمن 1357 نظام 2500 ساله شاهنشاهي در ايران، سرنگون و به زباله‌دان تاريخ سپرده شد، سفارت اسراييل در تهران تعطيل گرديد، پنجاه­هزار مستشار نظامي آمريكايي كه بر تاروپود كشور چنگ انداخته بودند، اخراج شدند، جلو تاراج نفت و ديگر دارايي‌هاي كشور گرفته شد و با رهبري امام خميني(ره) نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پايه‌گذاري گرديد؛ نظامي كه مهم‌ترين شعارش، رد هر گونه استعمار و بيگانه‌دوستي و اجراي سياست «نه شرقي و نه غربي»بود.پس از پيروزي انقلاب اسلامي، شهيد دستجردي كه بازنشسته بود، بار ديگر به خدمت فراخوانده شد و مسووليت­هاي چندي؛ چون رييس شهرباني اصفهان، سرپرست اداره بازرسي و معاون انتظامي را در دست داشت. شهيد دستجردي، در 24 اسفند 1359 به سمت رياست شهرباني كل كشور رسيد.(همان)
شهادت:
پس از به بار نشستن انقلاب پرشكوه اسلامي در ايران، گروهك مجاهدين خلق كه خود را در رسيدن به اهدافش ناكام مي­ديد، ترور مسوولان رده بالاي جمهوري اسلامي ايران را در صدر كارهايش قرار داد. گروهك منافقين از انجام ترورها، سرنگون كردن نظام نوپاي جمهوري اسلامي را در سر داشت. آن گروهك پس از منفجر كردن ساختمان مركزي حزب جمهوري اسلامي در ميدان سرچشمه تهران در هفت تير 1360 و به شهادت رساندن 72 تن از برجستگان رده‌ بالاي نظام اسلامي، در هشتم شهريور 1360 به انفجار ديگري در ساختمان نخست‌وزيري آن شهر دست يازيد. مسعود كشميري، عضو گروهك مجاهدين خلق، پيشتر به شيوه منافقانه‌اي در شوراي امنيتكشور رخنه كرده بود. وي در آن روز با بمب جاسازي شده در كيفش، بي‌آنكه بازرسي شود، وارد ساختماننخست‌وزيري گرديد. او چون دبير نشست شوراي امنيت ملي كشور هم بود، درست نزديك به شهيد محمدعلي رجايي و شهيد حجت‌الاسلام دكتر محمدجواد باهنر نشست.(دواني، ص637) كشميري پس از خواندن قرآن و به كار انداختن بمب ساعتي، از اتاق بيرون مي‌رود. ناگهان بمب منفجر مي‌گردد و رييس جمهور و نخست‌وزير شهيد مي‌شوند. وحيددستجردي هم كه در آن نشست حضور داشت، به سختي زخمي مي‌گردد، ولي خود را به مهتابي ساختمان مي‌رساند و به پايين‌مي‌پرد. شش روز پس از آن، در چهاردهم شهريور 1360 در اثر سوختگي شهيد به شهادت مي‌رسد. محمدمهدي كتيبه، شاهد آن رويداد، مي‌گويد: «تيمسار وحيددستجردي در اين حادثه كنار دست آقاي باهنر نشسته بود ... . آقاي دستجردي در اين حادثه سوختگي زيادي داشت ... .»(نويد شاهد، 1390/06/14) پيكر پاك شهيد دستجردي، در بهشت زهراي تهران به خاك سپرده شد.(پيشتازان ...، ص192) در همان روز شهادت دستجردي، منافقين با انفجار ديگري نيز آيت‌الله شيخ علي قدوسي، دادستان كل انقلاب، را شهيد مي‌كنند.
شهيد در نگاه بزرگان و نهادها:
حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت شهيد دستجردي و شهيد آيت‌الله شيخ‌علي قدوسي، پيامي فرستادند كه بدين شرح است:«اينجانب، شهادت دادستان كل انقلاب(شهيد قدوسي) و سرهنگ وحيد دستجردي كه در راس شهرباني و قواي انتظامي در حال انجام وظيفه بودند و به اين تحفه الهي نايل شدند، را به ملت ايران، به حوزه علميه قم و قواي مسلح تبريك و تسليت عرض مي­كنم و از خداي متعال، رحمت براي آنان و صبر و شكيبايي براي خانواده محترمشان خواستارم.»(صحيفه امام، ج15، ص173)
بنياد شهيد و امور ايثارگران در سالگرد آن شهيد و طي بيانيه‌اي يادآور مي‌شود: «شهيد معزز سرتيپ وحيد دستجردي، از جمله افراد مؤمن، متعهد و انقلابي بود كه به آرمان‌هاي مقدس انقلاب اسلامي عشق مي‌ورزيد. شهيد دستجردي در فاجعه بمب‌گذاري نخست‌وزيري در هشتم شهريور 1360 مجروح ]شد[ و در چهاردهم شهريور همان سال بر اثر جراحات وارده به درجه رفيع شهادت نايل آمد.»(آويني، 15/06/1383)


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 13:9 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 واقعیت اسفبار جامعه امروز ما این است که هم اکنون خیابان های کشورمان به واسطه وجود بدحجابان حالتی شهوانی به خود گرفته است و مردان و زنان مسلمانی که در جامعه تردد می کنند با صحنه های مکرر جنسی روبرو شده و دچار تنش های روانی مداوم شهوانی می شوند. سالهاست که ظاهرا مسئولین کوچک و بزرگ کشور دغدغه رفع بدحجابی را دارند ولی هنوز هیچ اتفاق قابل توجهی رخ نداده است. هم اکنون خیابان های تهران و شهرهای بزرگ و حتی کوچک کشور تبدیل به نمایشگاهها و ویترین های عرضه ی کالاهای جنسی شده است و این موضوع قابل کتمان هم نیست. هیچ مرکز خرید و تفریحگاه و خیابانی نیست که از وجود این فضای شهوانی در امان باشد تا بتوان در آنجا با خیال آسوده رفت و آمد کرد حتی شهرهای مذهبی ما هم که ظاهرا کمتر دچار این بیماری شده اند در زیر پوست شهر اوضاع وخیمی حاکم است که کشور ما در نسل بعد خود نتایج فاجعه بار فرهنگی اجتماعی آن را خواهد دید. از آنجا که مسئولین فرهنگی و انتظامی کشور ما همیشه یا از این ور بام می افتند و یا از آن ور بام، در ابتدای شروع موج بدحجابی شروع به اقدامات سلبی غیرعقلانی کردند و چند سال بعد هم با 180 درجه تغییر روش روی به کارهای ایجابی و فرهنگی صرف بی برنامه و حلزونی آوردند. به جرات و صراحت می توان گفت تا کنون هیچ اراده جدی و مشخصی در قوه قضائیه ، دولت ها و مجلس های اصولگرا و اصلاح طلب برای رفع این معضل وجود نداشته است. نه اینکه برای حل این فاجعه فرهنگی اجتماعی راهکارهای سلبی و ایجابی صحیح وجود نداشته باشد نه؛ بلکه بین مسئولین لجباز و بی ارداه ما خواستی برای حل این مصیبت وجود ندارد. آمریکا تا وقتی قوه تصمیم گیری زنان و دختران ساپورت پوش و آرایش کرده را در شهرهای ایران به تسخیر خود درآورده است و این افراد همچون فاحشه ها خود را آرایش می کنند چه نیازی به حمله نظامی و هزینه کردن هزاران میلیارد دلار پول و تلف کردن نیروی انسانی دارد؟ هر چه زمان جلوتر می رود بیشتر به این نتیجه می رسیم که مدیریت سبک زندگی مردم اصلا به دست مسئولین فرهنگی کشور ما نیست و وزرا و وکلای ما همه در این موضوع تسلیم و خلع سلاح هستند و حتی بعضی از خود آنها  در این موج سنگین غرق می گردند

اما چه می توان کرد؟ بسیاری از متخصصان فرهنگی کشور در کنار راهکارهای فرهنگی و ایجابی تاثیرگذار و گسترده به راهکارهای سلبی خوب و مناسبی هم اشاره می کنند که اجرای آن برای دولت-چه اصولگرا و چه اصلاح طلب – کار سختی نیست ولی همانطور که گفته شد موضوع تاسف بار این است که اراده ای برای این کار وجود ندارد و این درد بزرگی برای یک کشور اسلامی است. یکی از این راهکارهای سلبی مناسب این است که از حضور زنان و مردان بدون حجاب اسلامی در ادارات و مراکز دولتی جلوگیری کرد و معاش کارمندان بدحجاب را به خطر انداخت. مطمئن باشید اگر معاش این کارمندان به خطر بیفتد قوانین اسلامی را خیلی سریع اجرا می کنند.

و همینطور اگر کاملا مودبانه از ورود بدحجابان به ادارات و سازمان های دولتی و حکومتی جلوگیری شود و مدتی کار اداری این افراد مختل گردد مطمئن باشید خود را با قوانین اسلامی وفق می دهند. این نتیجه البته کافی نیست ولی شروع خوبی برای انجام کارهای بعدی است. اما چرا دولت ها که مسئول اجرای قوانین هستند این روش ها را اجرا نمی کنند؟ آیا عقیده ای به حکم اسلام ندارند؟ یا نگران رای آوری خود در انتخابات و حفظ میز و صندلی های خود هستند؟ چرا دولت حقوق زنان بدحجاب و گستاخ بیمارستانها، دفاتر هواپیمایی، مراکز بزرگ خرید و ادارات دولتی را قطع نمی کند؟ چرا وزارت علوم واحدهای دانشگاهی دانشجویان بدحجاب را در دانشگاه های کشور حذف نمی کند؟ آیا دولت از تجمع و اغتشاش سیاسی می ترسد؟ یا از هجمه رسانه ای دشمنان داخلی انقلاب و رسانه های ضدانقلاب خارجی می ترسد؟ چطور است که دولت و حکومت اسلامی ما از تجمع بدحجاب ها و بازتاب رسانه ای آن بیشتر از نارضایتی خداوند می ترسد؟ شاید هم دولت تسلط کاملی روی حراست های ادارات و سازمانهای خود ندارد؟ نمایندگان مجلس در این زمینه چه کرده اند؟ این درد بزرگی است که مجلس شورای اسلامی یک کشور نتواند دولت را ملزم به یک برخورد سلبی عقلانی با یک معضل فرهنگی بکند. چطور است که اگر در یک گوشه کشور یکی از فرمانداران و بخشداران عملی مخالف با مشی دولت وقت انجام دهند به شدت بازخواست می شوند ولی در این مورد دولت تسلطی روی نمایندگان عالی خود در بخش های مختلف ندارد؟ واضح است که اراده ای در کشور برای مقابله با این معضل نی


موضوعات مرتبط: واقعیت های زندگی امروزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 13:6 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

تازه عروس می‌شوم حجله اگر به پا کنی
باغچه‌ی دست مرا مزرعه‌ی حنا کنی

تازه عروس می‌شوم تازه عروس شعر تو
اگر به جای واژه‌ها مرا هجا هجا کنی

چرا حسودی نکند شاخه نبات هم به من
حافظ من اگر مرا در غزلت صدا کنی

بی تو و ماجرای تو عمر چه پوچ می‌رود
اگر مرا کشان کشان وارد ماجرا کنی

کوچه و خانه را ببین غرق چراغ کرده‌ام
وای اگر نیایی و جشن مرا عزا کنی

حال که قیس منی و حال که بلقیس توام
کاش که قصه‌ی مرا، قصه‌ی قصه‌ها کنی
                                                                                  بلقیس بهزادی

 



موضوعات مرتبط: اشعار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 12:51 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 بعضــی از آدمهـا


 از بعضــی از آدمهـا تنهــآ خـــآطره می مــاند 

 کــآش خودشـــآن می مــآندند 

 

 دوستتـــ دارم  


موضوعات مرتبط: عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 12:47 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

گروهي از دانشمندان آلماني و فرانسوي با استفاده از پرتو اشعة ايکس تصاويري تهيه کرده‌اند که دقت آنها در ميان تصاوير گرفته‌شده با نور، بي‌سابقه است. اين تصوير، عکسي با تفکيک‌پذيري پنج نانومتر است که از يک ذرة صد نانومتري طلا گرفته شده که بر روي يک زيرلايه قرار داده شده‌است. بر خلاف ساير روش‌ها، تصويربرداري اشعة ايکس در حضور ميدان‌هاي مغناطيسي قوي قابل‌ استفاده بوده و در کاربردهاي درون محيط‌هاي زيستي همانند فراورش شيميايي استفاده مي‌شود.

Schematic representation of moving filaments that serve as nanoshuttles, transporting and delivering cargo in a controlled manner


دستيابي به يک لنز «خوب» براي تصويربرداري با اشعة ايکس يک چالش بزرگ براي سازندگان است؛ زيرا کيفيت چنين لنزي بايد هزار برابر بهتر از کيفيت لنزهاي يک دوربين يا ميکروسکوپ نوري باشد. به همين دليل، تا امروز از قابليت تصويربرداري بسيار دقيق با اشعة ايکس، به‌طور کامل بهره‌برداري نشده‌است.

راهکار مورد استفاده در اين زمينه، اين است که به ‌هيچ ‌وجه از لنز براي ضبط تصاوير استفاده نشود. در اين راهکار جديد، اشيا با يک پرتو نوري روشن شده و تنها نورِ «پراشيده‌شده(diffracted)»، ضبط مي‌گردد. پراشيدن، پراکندگي نور از لبه‌هاي تيز و موانع کوچک است. اگر نور خصوصيات ليزرمانند ويژه‌اي داشته باشد پراش، يک الگوي منظم ايجاد مي‌كند که با استفاده از آن و با بهره‌گيري از يک برنامة رايانه‌اي مي‌توان شکل اشيا را بازسازي کرد. بسياري از شتاب‌دهنده‌هاي سينکروترون در سطح دنيا از اين روش که «تصويربرداري پراش اشعة ايکس همدوس» ناميده مي‌شود، استفاده مي‌کنند؛ اما شدت و کيفيت پرتوهاي اشعة ايکسِ همدوس، تفکيک‌پذيري را به ۳۰ تا ۴۰ نانومتر محدود مي‌کنند.

Schematic representation of moving filaments that serve as nanoshuttles, transporting and delivering cargo in a controlled manner

اين گروه که شامل محققاني از دانشگاه فني درسن در آلمان و ESRF در گرنوبلِ فرانسه است، يک گام بزرگ به جلو برداشته‌اند: آنها توانسته‌اند تا تفکيک‌‌پذيري را از چند ده نانومتر به پنج نانومتر ارتقا دهند. اين تفکيک‌پذيري صد برابر بهتر از تفکيک‌پذيري‌اي است که با يک ميکروسکوپ نوري بسيار خوب قابل دستيابي است. آنها در اين راه، کيفيت و شدت پرتو اشعة ايکس همدوس را ارتقا داده و پرتوي با انرژي15/25کيلوالکترون ‌ولت را به شکل مدادي درآوردند که نوک آن تنها صد نانومتر قطر داشت. پس از تابش اين پرتو بر روي يک نانوذرة منفرد به مدت ده دقيقه، يک الگوي پراشِ دقيق به دست آمده و به کمک آن تصوير نانوذره بازسازي گرديد.

اين روش، غير مخرب است و مي‌تواند شکل، اندازه، کرنش و ترکيب شيميايي نانوساختارهاي مجزايي چون نقاط کوانتومي درون نيمه‌رساناها را تعيين کند. در آينده نيز روش‌هاي آشکارسازي ارتقايافته و چشمه‌هاي ليزرِ بدونِ الکترون، امکان تصويربرداري از ماکرومولکول‌هاي زيستي را که به آسيب‌هاي تشعشعي بسيار حساسند، فراهم مي‌آورند.

Schematic representation of moving filaments that serve as nanoshuttles, transporting and delivering cargo in a controlled manner


ساير روش‌هايي که به دقت نانومتري دست يافته‌اند، داراي محدوديت‌هاي خاص خود هستند؛ به‌عنوان مثال TEM که بالاترين تفکيک‌پذيري را داراست، نيازمند نمونه‌هاي نازکي است که لزوماً بايد در خلأ قرار گيرند. روش‌هاي اشعة ايکس تقريباً در هر محيطي قابل استفاده‌اند و براي مطالعة چگونگي تغييراتِ يک نمونه در يک محيط نيز مناسب هستند. هم‌اکنون اين گروه قصد دارد تا تفکيک‌پذيري را باز هم ارتقا داده، از اين روش در پاسخ‌گويي به برخي از سؤالات علمي دنياي واقعي بهره بگيرد.


موضوعات مرتبط: نانو ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, | 12:42 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 دانلود آخرین نسخه ی موزیلا فایرفاکس

این مرورگر رایگان، امن، قدرتمند، و البته رایگان «موزیلا» است.

ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می‌کنیم.

در اینجا برای شما، آخرین نسخه از این مرورگر قوی را، به دو زبان «انگلیسی» و «فارسی» آماده کرده ایم.

برای دانلود آن و همچنین مشاهده ی ویژگی های آن، به «ادامه ی مطلب» بروید.


موضوعات مرتبط: اینترنت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 17:21 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 بیهوده به پرواز میندیش کبوتر!

«بیهوده به پرواز میندیش کبوتر! بیرون قفس ریخته پرهای زیادی؛ این کوه که هر گوشه آن پاره لعلی است؛ خورده است بدان، خون جگرهای زیادی».

خبرگزاری فارس: بیهوده به پرواز میندیش کبوتر!
  •  

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس سعید بیابانکی شاعر معاصر، در وبلاگ سنگچینآخرین غزل خود را آورده است؛

افتاده در این راه، سپرهای زیادی

یعنی ره عشق است و خطرهای زیادی

بیهوده به پرواز میندیش کبوتر!

بیرون قفس ریخته پرهای زیادی

این کوه که هر گوشه آن پاره لعلی است

خورده است بدان خون جگرهای زیادی

درد است که پرپر شده باشند در این باغ

بر شانه تو شانه به سرهای زیادی

از یک سفر دور و دراز آمده انگار

این قاصدک آورده خبرهای زیادی

راهی است پر از شور، که می‌بینم از این دور

نی‌های فراوانی و سرهای زیادی

هم در به دری دارد و هم خانه خرابی

عشق است و مزین به هنرهای زیادی

بیچاره دل من که در این برزخ تردید

خورده است به اما و اگرهای زیادی

جز عشق بگو کیست که افروخته باشند

در آتش او خیمه و درهای زیادی...

 


موضوعات مرتبط: اشعار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 17:19 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 امیر علیشیر نوائی شاعر، ادیب، سیاستمدار و دانشمندی است که در عرصه سیاست یکی از نخبگان امور وزارتی ای

امیر علیشیر نوائی شاعر، ادیب، سیاستمدار و دانشمندی است که در عرصه سیاست یکی از نخبگان امور وزارتی ایران و در سلک امیرانی چون خواجه نظام­الملک، رشیدالدین فضل­اله همدانی، بشمار می­آید که بالغ بر 400 بنای تاریخی از خود به یادگار نهاده، 


موضوعات مرتبط: مشاهیر ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 17:13 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

 

دستور بده سیگار بیاورند...

مشروب و پاستور هم...

و مردان هرزه را دور میز من جمع کن...

شاید غیرتی شد و برگشت!!!


موضوعات مرتبط: عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 17:11 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 گیاه دارویی جینگو بیلوبا (Ginkgo Biloba)

 

*جینگو بیلوبا چه کار می کند؟

 

یک گیاه دارویی است که در درمان بیماری های زیر موثر است:

مشکلات گردش خون سرخرگی، تصلب شرائین مغزی، ادم مغزی، نارسایی عروق مغزی، ناشنوایی گوش داخلی، کاهش بینایی و شنوایی در اثر نارسایی عروق، اختلال در حافظه یا قدرت تمرکز، لنگی متناوب پاها در نتیجه انسداد عروق و نرسیدن خون کافی به آنها، رتینوپاتی (اختلال در شبکیه چشم)، سرد شدن انتهای دست ها و پاها به دلیل نرسیدن خون کافی به رگ های محیطی، تضعیف حافظه کوتاه مدت، زنگ زدن گوش ها (با منشاء عروقی)، بیماری های عروقی، سرگیجه (با منشاء عروقی) .

این گیاه دارویی به خصوص در بیماری آلزایمر و دمانس مغزی (اختلال در حافظه به دلیل پیری یا بیماری) مفید است. این داروی گیاهی به شکل کپسول، قرص یا شربت وجود دارد.

*باید این داروی گیاهی را با تجویز پزشک مصرف کرد؟

در موارد زیر باید قبل از مصرف Ginkgo با پزشک مشورت کرد، چون ممکن است ضرر داشته باشد:

1- اگر دچار مشکلی در انعقاد خون هستید، زیرا Ginkgo دارای خاصیت ضد انعقاد خون است.

2- اگر وارفارین (warfarin)، هپارین یا هر نوع داروی کاهش دهنده غلظت خون مثل آسپرین را با تجویز پزشک و بطور مرتب مصرف می کنید، زیرا این داروها ممکن است با Ginkgo تداخل کنند.

3- اگر نسبت به فرآورده های این گیاه دارویی دچار حساسیت یا آلرژی هستید.

4- اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید.

5- اگر در دوران شیردهی هستید.

6- اگر می خواهید آن را به کودک خود بدهید.

*مقدار دوز مصرفی آن چقدر است؟

مقدار مصرف این داروی گیاهی به نوع بیماری و شدت علائم آن بستگی دارد.

 

*چگونه باید این داروی گیاهی را مصرف کنیم؟

کپسول یا قرص این داروی گیاهی را در دهان گذاشته و با یک لیوان پر از آب ببلعید. برای تاثیر بهتر این مکمل و در شرایطی که معده ی حساسی دارید، شربت، چای یا فرم تزریقی این دارو توصیه می شود. شما می توانید همراه غذا یا بدون غذا آن را بخورید.

* چه داروهایی با Ginkgo تداخل می کنند؟

هپارین، وارفارین، کومارین و هر نوع داروی کاهش دهنده غلظت خون. همچنین اگر آسپرین با تجویز پزشک و طبق یک برنامه، بطور مرتب مصرف می شود، ممکن است با Ginkgo تداخل کند.

* اثرات جانبی Ginkgo چیست؟

اگر Ginkgo بطور صحیح مصرف شود، اثرات جانبی آن خیلی کم است. ولی هرگاه شما مدتی بعد از مصرف Ginkgo علائم زیر را مشاهده کردید، فوراً مصرف دارو را قطع کنید و آن علائم را به پزشک خود اطلاع دهید:

واکنش حساسیت شدید مثل تب، تورم رگ های خونی، ادم یا خیز، درد عضلات یا مفاصل، خونریزی در چشم، خونریزی زیرپوستی، مشکلاتی در انعقاد خون.

معمولاً رفع این اثرات جانبی نیاز به درمان پزشکی ندارد، ولی اگر این عوارض جانبی ادامه پیدا کرد یا تشدید شد، مصرف دارو را قطع کنید و به پزشک اطلاع دهید.

سردرد، بداخلاقی، تهوع، بی قراری و جوش از سایر عوارض جانبی می باشند.

*هنگام مصرف Ginkgo به چه چیزهایی باید دقت کنم؟

قبل از خرید این داروی گیاهی، برچسب آن را به دقت بخوانید، زیرا مواردی دیده شده است که یک داروی گیاهی داروی اجزاء اصلی و فعال که دارای اثرات درمانی هستند، نمی باشد.

همیشه سعی کنید از یک داروخانه ی معتبر، این داروی گیاهی را تهیه کنید و دقت کنید که استاندارد باشد و تقلبی نباشد.

*کجا باید آن را نگهداری کنیم؟

دور از دسترس کودکان در یک محل نگهداری کنید. در دمای اتاق (15 تا 30 درجه سانتیگراد) باشد. گیاه تازه ی Ginkgo و فرم تزریقی و شربت آن را در یک محفظه ی بدون هوا، خشک و تاریک نگه دارید.

اگر تاریخ انقضای دارو تمام شده بود، باقیمانده ی آن را دور بریزید.

* آیا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این داروی گیاهی به ما بدهید؟

جینگو بیلوبا یکی از قدیمی ترین انواع درخت هاست و حدس زده می شود که قدمت 200 میلیون ساله داشته باشد. درختی مقاوم با برگ های سبز روشن و به شکل بادبزن است. طول این درخت حدود 38 متر است. درخت ماده در فصل پاییز میوه می دهد که شبیه آلو است.

برگ ها و دانه درون میوه ی این درخت، خواص دارویی دارند، ولی گوشت میوه ی آن سمی است و باید با احتیاط به آن دست زد و آن را استفاده کرد. این گیاه اغلب به عنوان یک داروی گیاهی مصرف می شود.

* این گیاه چه اثراتی در بدن دارد؟

Ginkgo یک گیاه دارویی است که جریان خون را در دست ها و پاها افزایش می دهد و باعث بهبود کار مغز و تقویت حافظه ی کوتاه مدت می شود.

این گیاه دارویی خون رسانی را به مغز افزایش می دهد، در نتیجه باعث می شود قند بیشتری وارد سلول های مغزی شود و انتقال پیام های عصبی را تقویت می کند.

Ginkgo دارای خواص آنتی اکسیدانی است، زیرا باعث تقویت عمل پلاکت های خونی و سلول های عصبی و افزایش خون رسانی به سیستم عصبی و مغز می شود.

همچنین ویسکوزیته (غلظت و چسبندگی) خون را کاهش می دهد.

باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود.

تخریب شبکیه چشم را که در نتیجه ی تخریب ماکولار رخ می دهد، کاهش می دهد.

از کری ناشی از کاهش خون رسانی (جریان خون) جلوگیری می کند.

 


موضوعات مرتبط: مطالب دارویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 17:7 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

                                                   حدیثی ازامام جعفرصادق(ع)

                             راوی آیت الله محمدکدخدارستم

 

به گریه طولانی کسی توجه نکنید می تواند ازعادت باشد،به سجده ورکوع کسی توجه نکنیدمی تواند از عاغدت باشذ،به نمازطولانی کسی توجه نکنیدمی تواند ازعادت باشد ،به روزه گرفتن زیادکسی توجه نکنید می تواند از عادت باشد


موضوعات مرتبط: سخنان افرادمعروف ایرانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 11:18 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

روز مبارزه با تروریسم

روز مبارزه با تروریسم

شهادت رجایی و باهنر

«شهیدان عزیزمان مرحوم آقای رجایی و مرحوم آقای باهنر، حقیقتاً دو نمونه برجسته از یاران انقلاب و امام بودند. وقتی که اسم شهید رجایی و شهید باهنر می‌آید، مردم در ذهنشان نیست که فقط از دو شهید تجلیل می‌کنیم، می‌فهمند که یک جریان فکری و عملی و انقلابی است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد(مقام معظم رهبری)».

شخصیت‌های تاریخ‌ساز، چه در زمان حیات و چه پس از مرگ، همواره زنده‌اند و بی‌تردید الگو و سرمشق برای دیگران به شمار می‌روند. دو تن از چهره‌های مؤثر و همیشه زنده انقلاب اسلامی، شهیدان محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنرند که در لحظه‌های بحرانی مملکت و در مسیر تلاش برای اجرای عدالت، با جنایت شقی‌ترین شقی‌ها و خون‌خوارترین منافقین تاریخ، شهید شدند.

به فاصله دو ماه پس از فاجعه هفتم تیر، ‌دومین توطئه خونین ایادی استکبار این‌گونه رقم خورد که در ساعت سه بعد از ظهر هشتم شهریور و در هنگام جلسه رییس جمهور و نخست‌وزیر، دفتر نخست‌وزیری را در خیابان پاستور منفجر کردند.

امام امت به مناسبت شهادت این عزیزان، پیامی صادر فرمودند که در بخشی از آن چنین آمده است: «در عین حالی که مصایب اینها مشکل است برای ما، لیکن کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستاده‌اند تا همچون شهدایی تقدیم کنند».

شهید بزرگوار دکتر باهنر در کنار تحصیل علوم و همت و تلاش خستگی‌ناپذیر در پیشرفت تحصیلی، در زمینه کسب کمالات اخلاقی و اتّصاف به اخلاق حسنه اسلامی، ‌مجاهدات و مراقبت‌هایی را مبذول می‌داشت.

در این زمینه گفتار مقام‌معظم رهبری بسیار گویاست: ایشان خصوصیات اخلاقی داشت که نظیر آن را ما خیلی کم داریم،‌ مرحوم شهید مطهری و بیش از ایشان شهید بهشتی بسیار شیفته خصوصیات اخلاقی دکتر باهنر بودند، مهم‌ترین ِخصوصیات ایشان این بود که کار زیاد و مفید و جمع و جور را بدون هیچ‌گونه تظاهر و هیجان ظاهری انجام می‌داد، مردی عمیق، صبور و بردبار، کم‌حرف، متین، پرکار، جدّی، صمیمی، صدیق و باصفا بود. ایشان در نوشتن خوش‌ذوق، ادیب و دارای نوشته‌ای آهنگین و زیبا بود و به هر حال یک انسان کم‌نظیر و برجسته بود».

شهید رجایی در خصوصياتي نظير صبر، متانت، عشق خدمت، سخت كوشي و خستگي ناپذيري، ايمان واقعي و اخلاص، عدالت طلبي و مبارزه با فساد،جديت، پاك دامني، صداقت و صراحت،صدق و صفا، توجه به محرومان و... زبان زد خاص و عام بود. با شاگردانش خیلی صمیمی بود. اگر از آنان لغزشی می‌دید، معمولاً نه با آنان تندی می‌نمود و نه آنان را از کلاس بیرون می‌کرد،‌بلکه غیرمستقیم بی‌آنکه به شخصیت کسی لطمه وارد آید شخص خاطی را آگاه و ادب می‌کرد. به طور معمول آغاز تدریس شهید رجایی در کلاس همراه با شادابی بود. او با ذکر یک حدیث درس را شروع می‌کرد، ‌وی اول زمینه لازم را برای تمرکز فکری دانش‌آموزان فراهم می‌ساخت، سپس مفهوم هر درس را با مثال‌های عینی و ملموسِ اجتماعی در ذهن شاگردان جا می‌انداخت.

اصولاً شهید رجایی را باید یکی از شکنجه‌دیده‌های نادر تاریخ نامید! مردی که بیش از هجده ماه در سلول‌های تاریک، مورد سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار ‌گرفت،‌او را ساعت‌ها به صورت وارونه بر نرده‌ها می‌بستند و شلّاق می‌زدند. آرزوی گفتن آهی و یا اقرار مطلبی از سوی آن شهید بر دل دژخیمان باقی ماند. یکی از علما می‌فرمود: ‌شهید رجایی با سادگی، تواضع و روحیه مردمی خویش در دوران کوتاه نخست‌وزیری و ریاست جمهوری، چنان افتخاری آفریده که پس از گذشت چهارده قرن از صدر اسلام، دوران پیامبر(ص) و حکومت حضرت علی(ع) اگر بخواهیم الگویی برای حکومت اسلامی در جهان معاصر ارائه بدهیم تنها سند، دولت کریمه شهید رجایی است(2).

روز هشتم شهریور كه درتقویم كشورمان روز مبارزه با تروریسم نام دارد، مصادف است با عملیات كم سابقه تروریستی نسبت  به مقامات ارشد كشورمان در سال 1360 كه به شهادت رییس جمهور و نخست وزیر كشورمان و تنی چند از همراهان آنهاانجامید.  این اقدام تروریستی كه به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد ، در میان سایر عملیات های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یك كشور كاملا بی سابقه به شمار می آید.

تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی است. در طول تاریخ، به ویژه یک صد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهم ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است.

وضعیت دردآور و فاجعه آمیز بیشتر ملت ها و کشورهایی که در آتش جنگ و خون ریزی می سوزند و از آوارگی و فقر رنج می برند، معلول اغراض سلطه گرانه و تروریستی است. عمر ترور و تروریسم به قدمت بشریت است. تروریسم به همه اعصار، همه قاره ها و همه آیین ها تعلق دارد و نمی توان پدیده آشکار اضطراب و حس ناامنی در برابر دشمن نامرئی را که بر همه جا چنگ انداخته نادیده گرفت؛ گرچه می توان پیشینه تروریسم را به دوران جنگ سرد و رقابت میان دو ابرقدرت شرق و غرب برای ضربه زدن به دیگری نسبت داد.  واقعیت این است که اسلام، خود، بزرگ ترین قربانی تروریسم است. پیشوایان معصوم علیهم السلام همگی به دست حکومت های ستمگر ترور شدند و شربت شهادت نوشیدند.

نمونه روشن آن، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که به دست ناپاک ترین دشمنان انسانیت ترور شد.

اسلام اگرچه مبارزه بر ضد طاغوت های زمان، ستمگری و استعمار را محترم می شمارد و دفاع از مظلومان در برابر ظالمان و قدرت های سلطه گر را جهاد می داند، در مقابل، کشتن یک فرد بی گناه را به منزله کشتن تمام انسان ها دانسته است. امریکایی ها به مدت دو دهه سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار دادند و از جنایت های تروریستی آنان بر ضد مردم جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

پدیده تروریسم، موضوعی است که برای ما ایرانیان که از قربانیان آن هستیم، آشناست. سازمان تروریستی منافقین که از حمایت های مالی سیاسی وتبلیغی برخی از دولت های مخالف نظام نو پای ایران بهره می برد با شیوه قهرآمیز و ترورهای فراوان، درصدد حذف فیزیکی عناصر کار آمد و طراحان نظام بر آمد تا با ایجاد خلأهای جدی در ارکان حساس کشور، ضربه‏ای اساسی به جمهوی اسلامی ایران وارد آورد شهدای محراب، شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور، شهیدانی چون لاجوردی، قرنی و صیاد شیرازی، از جمله قربانیان تروریسم بودند که به دست منافقان به شهادت رسیدند.

در این راستا، هشتم شهریور، سالروز شهادت مظلومانه شهیدان باهنر و رجایی، «روز مبارزه با تروریسم» نام گذاری شده است.استکبار جهانی در برابر این فعالیت های تروریستی، نه تنها هیچ واکنشی از خود نشان نداد، بلکه از آن حمایت می کرد.

پایه‏های اسلام ناب در رحمت، مهربانی، پرهیز از سنگدلی، بخشایش و گذشت است و این دین الهی، هرگز قتل پنهانی و بدون محاکمه و حکم قضایی را تأیید نمی‏کند. در واقع اسلام با کشتن انسان‏ها به غیر از حق، سرناسازگاری دارد و با آن مخالف است.

اسلام همواره در جست و جوي امنيت و سعادت بشر بوده است. از اين رو، يكي از وظايف مهم يك حكومت اسلامي را برقراري امنيت و حفظ جان و مال مسلمانان و غير مسلماناني مي داند كه در پناه حكومت اسلامي بر اساس قرارداد ذمه يا امان زندگي مي كنند. ملت ایران، همیشه در راستای ایجاد صلح، دوستی و امنیت در جهان تلاش کرده و معتقد است آزادی، صلح و امنیت حق هر انسانی است و باید ریشه تروریسم را خشکاند.

جمهوري اسلامي ايران كه هيچ گاه از ضربه هاي جبران ناپذير تروريسم در امان نبوده، از سال هاي نخست طلوع خورشيد انقلاب تا كنون،هميشه با ترور و تروريست مخالف بوده و به مبارزه با آن پرداخته است.

دولت جمهوري اسلامي ايران در 28 آبان 1382 لايحه مبارزه با تروريسم را تصويب كرد. بر اساس اين لايحه، تهديد به ارتكاب يا جرايم و اقدامات خشونت آميز از راه به وحشت افكندن مردم، براي تأثيرگذاري بر خط مشي، تصميمات و اقدامات جمهوري اسلامي ايران، ساير كشورها و سازمان هاي بين الدولي، جرم تروريستي محسوب مي شود. در اين لايحه، هم چنين مقرر شده كه براي پي گيري اجراي اين قانون و هماهنگي هاي لازم ميان دستگاه هاي ذي ربط، كميته ملي ضد تروريسم با شركت دستگاه هاي مربوط تشكيل شود.


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 11:17 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 بزرگترین مقسوم علیه مشترک

در این پست قصد دارم تا یه نرم افزار آموزشی به نام بزرگترین مقسم علیه مشترک مخصوص ریاضی دوره راهنمایی

 

 

بزار امیدوارم بپسندین .

 

 

 

 

 

 

DOWNLOAD Link

 

موضوعات مرتبط: آموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 11:13 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

باران باشد 

تو باشی 

یک خیابان بی انتها باشد 

به دنیا می گویم ، خداحافظ ...


موضوعات مرتبط: عاشقانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 11:11 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 توادامه مطلب عكسايي گذاشتم كه شايدخوشتون بيادببينين

 

حتما نظرتونوراجب عكسابدين.وبگين ازكدوم بيشترخوشتون اومد وكدوما 

مسخره بود تاپاكش كنم.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 11:4 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

دومین شیرینی برای عید امسال این شیرینی خوشمزه هستش که البته به دلیل ناپدیدشدگی عکسا کلا دوتا عکس یافت شد! اما سخت نیست و بسیار خوشمزه است!

امسال برای ولن*تاین نشد رسیپی داشته باشیم اصلا خونه نبودم و وقتی نبود و همینطور سپندارمز!

 

بریم سراغ شیرینی خوشمزه!

 

مواد لازم:

کره 185 گرم

شکر  165 گرم

وانیل 4/1 قاشق پایخوری

زرده تخم مرغ 2 عدد

پودر بادام 60 گرم

آرد 200 گرم

پودر کاستارد 40 گرم

بیکینگ پودر 2/1 قاشق چایخوری

شکلات 50 گرم

 

فر رو روی 160 درجه تنظیم میکنیم

آرد و کاستارد و بیکینگ پودر رو 3 بار الک میکنیم

سینی فر رو میذاریم کنار دستمون!

کره و شکر رو خوب میزنیم تا کرمی و کشدار بشه! بعد زرده ها و وانیل رو اضافه میکنیم و بازم خوب میزنیم، حالا بادام رو اضافه میکنیم و وقتی یکدست شد مواد آردی رو اضافه میکنیم!

خمیر خیلی لطیفی میشه و احتیاح به ورز نداره!

با قاشق اندازه گیری سایز سوپخوری از خمیر برداشته و گرد میکنیم و با فاصله توی سینی میذاریم، وسطش رو هم گود میکنیم

فاصله ی بین شیرینی رو رعایت کنین چون کمی پهن میشن!

بذارین توی فر برای 20 تا 25 دقیقه! زیر شیرینی رنگش عوض نمیشه!

از فر که دراومد بذارین رو پنجره ی توری تا خنک بشه!

داخل حفره رو هر فیلینگی که دوست دارین بریزین من شکلات ریختم

میشه گاناش یا دلسه دلچه ریخت عالی میشه!

با نصف مواد 24 تا شیرینی درست شد که با سایز قاشق سوپخوری بود میشه برای عید کوچکتر درست کرد!

توی مواد اولیه میشه به جای پودر کاستارد، آرد به میزان 25 گرم اضافه کرد اما کاستارد عطر و رنگ خوبی میده!

 

شیرینی پزی خوش بگذره! :)

 


موضوعات مرتبط: آشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 10:56 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 بصیرت یعنی این که بین امام زمان خود وامام زمان های قلابی تشخیص دهی

 

 

 

 

                                    آیت الله محمدکدخدارستم


موضوعات مرتبط: سخنان افرادمعروف ایرانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:, | 10:33 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

شعری زیبا برای وصف قرآن

نسیم کوی جـــانــــــــــان است قرآن                   شمیم عطر رحمان است قرآن

بود روشنـــــــگر راه ســـــــــــــــعادت                  چو خورشید فروزان است قرآن

به گلزارش ، خـــــزان راهــــی نـــدارد                  بهاران در بهاران است قرآن

صفای بوســـتـان آســــــــــمانـی است                شکوه باغ رضوان است قرآن

رهـــــــــاند آدمــــــی را ،از جهـــــــــالت               فروغ علم و ایمان است قرآن

طـــــــراوت بخــــش روح مؤمنیــن است                به جسم عارفان ، جان است قرآن

به صدق و راستـــــی همتـــــــــــا ندارد                رفیق نیک پیمان است قرآن

نهان در سیــــــنه او ، سٌر عشـق است               کلید گنج عرفان است قرآن

بود معــــجز ، رســـول هاشــــــــــمی را                که در شأنش ثناخوان است قرآن

طبـــــیب درد های بـــــــی دوا اوســـــت               به جان خسته درمان است قرآن

تسـلی بخش دلــــــهای غمین است                 چراغ شام حرمان است قرآن

خلــــــــل کـــــــی ره برد بر ساحت او ؟                بنائی سخت بنیان است قرآن

در آن سامان که سامان نیست کس را                 پناه هر مسلمان است قرآن


موضوعات مرتبط: اشعار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:, | 10:32 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 نيلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال

از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد

درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی

با استفاده از دوربین های معمولی مجهز

به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی

گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد

نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل

به یک نوزاد را می بینیم


موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:, | 10:19 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

آلودگی نیترات برای ادامه حیات گیاهان که یک منبع اولیه محسوب می شود، زمانی رخ می دهد که این ترکیب بیشتر از مقدار جذب شده به وسیله گیاهان در خاک وجود داشته باشد. این مازاد نیترات می تواند به راحتی به وسیله آبیاری، بارش باران یا ذوب شدن برف و یخ از خاک ها و صخره ها عبور کرده و در نهایت به آب های زیرزمینی برسد. متاسفانه مقادیر بالای نیترات در آب آشامیدنی یکی از دلایل بیماری تغییر هموگلوبین در کودکان زیر 6 ماه و البته بروز دیگر بیمار ی های میکروبی در تمام سنین است.

بر اساس آمار، 4/9  درصد از کل آب موجود در کره زمین برای بشر قابل مصرف است که 68 درصد (تقریبا3ً/3 درصد از کل) از این مقدار، آب های زیرزمینی هستند.

آب آشامیدنی تقریبا 50 درصد جمعیت مردم جهان از منابع زیرزمینی تامین می شود و در برخی مناطق، منابع زیرزمینی، تنها منبع تامین آب آشامیدنی مردم به حساب می آید.


موضوعات مرتبط: مطالب مفید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:, | 10:11 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 خصوصیات جوان کربلایی

 

1-ایمان راسخ

2-بصیرت

3-وفاداری

4-ادب

 

آیت الله محمدکدخدارستم

 


موضوعات مرتبط: سخنان افرادمعروف ایرانی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:, | 15:7 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 دلیل گوز:

هوای بلعیده شده هنگام خوردن و نوشیدن، گاز جذب شده از خون توسط دیواره روده، گاز حاصل ازواکنشهای شیمیایی روده و گاز تولیدی در اثر فعالیتهای باکتریهای روده.

 

ساختار گوز:

ساختار دقیق گوز در افراد مختلف و در اوقات مختلف بر مبنای غذای فرد متفاوت است. قسمت اعظم هوای بلعیده شده اکسیژن است که قبل از رسیدن به روده جذب بدن می شود و فقط نیتروژن باقی می ماند. بقیه هم شامل دی اکسید کربن، هیدروژن و متان است. هر چه باد بیشتر در روده نگه داشته شود، میزان نیتروژن آن بیشتر می شود چون بقیه امکان جذب دوباره به بدن را دارند. در ضمن افراد عصبی و عجول اکسیژن بیشتری در روده دارند.

 

بوی گوز:

بوی حاصل از گوز بیشتر به خاطر ترکیبات گوگردی مثل سولفید هیدروژن است. غذاهایی چون کلم، تخم مرغ و گوشت بوزا هستند ولی لوبیا بطور اخص بوی شدید ندارد ولی حجم گاز را خیلی زیاد می کند.

 

صدای گوز:

صدای گوز حاصل ارتعاشات دهانه مقعد هنگام خروج گاز است. نوع و شدت صدا بستگی به شتاب گاز و تنگی ماهیچه اسفنکتر مقعد دارد.

 

چرا چس گرم و کم صدا است در حالیکه گوز پرصدا و کم بو است؟

گوز بیشتر حاصل بلعیدن هواست و حجیم است. برای همین هم صدای بیشتری دارد در حالیکه چس حاصل فعالیتهای باکتریهای روده است که گازهای گوگردی تولید می کنند و در اثر این واکنشها حرارت هم ایجاد می شود ولی این گازها کم حجم ترهستند و به همین دلیل کم صداترند.

 

یک فرد عادی در روز چقدر می گوزد؟

به طور متوسط، هر فرد روزانه نیم لیتر گوز تولید می کند و 14 مرتبه در روز می گوزد.

 

آیا ممکن است کسی اصلا نگوزد؟

خیر! همه می گوزند. حتی مرده ها تا چند ساعت پس از مرگ ممکن است بگوزند (بخاطر گازهای جمع شده در روده قبل از مرگ).


 

آیا مردها بیشتر از زنها می گوزند؟

خیر! تفاوت در میزان گوز بستگی به جنسیت ندارد و بیشتر مربوط به عادات غذاخوردن و بلعیدن هوا و ژنتیک است. اما مردها آزادانهتر از زنها می گوزند و زنها در این مورد بخاطر قواعد اجتماعی بیشتر خودداری و مخفی کاری می کنند.

احتمال گوزیدن در چه وقت از روز بیشتر است؟

صبح اول وقت بعد از بیداری

چرا حبوبات گاز تولید می کنند؟

حبوبات حاوی چند نوع قند هستند که برای انسان قابل هضم نیست و وقتی این قندها به روده می رسد، باکتریهای روده جشن می گیرند و حسابی گاز تولید می کنند. بقیه غذاهای گاز ساز عبارتند از: فلفل دلمه ای، کلم سنگ، کلم پیچ، شیر، نان، تخم مرغ، آبجو، و کشمش.

چه کارهای دیگری باعث تولید گاز می شود؟

بلعیدن تند غذا و آب (درمان: جویدن با دهان بسته و آرام غذا خوردن)، آدامس جویدن، سیگار، لیسک و آب نبات، نوشابه های گازدار، صعود در هواپیما (بخاطر افت فشار) و عصبی بودن.

آیا نگه داشتن گوز ضرر دارد؟
در این مورد نظرات متفاوت است. قدیمی ها معتقد بودند که ضرر دارد. کلادیوس، امپراطور روم،  به خاطر حفظ سلامت عمومی، گوزیدن در جشنهای دربار را آزاد کرده بود. اما دکترهای امروزی می گویند که خودداری  ضرری ندارد. فقط فشار گاز ممکن است باعث دل درد شود. بعضی دکترها هم اعتقاد دارند که خودداری مداوم در دراز مدت باعث گشادی و ورم مزمن دیواره روده می شود.

تا چه مدت می شود گوز نداد؟
گوز به محض اینکه فرصت پیدا کند و ماهیچه تان را شل کنید فرار می کند. حتی اگر تمام روز هم خودتان را کنترل کنید، بعد از خواب رها می شود. باور ندارید یک شب در پروازهای بین قاره ای در هواپیما نخوابید و به دقت گوش کنید ببینید چه می شنوید.

آیا همه در خواب می گوزند؟

خیر! اکثر مردم از کودکی یاد می گیرند که در خواب دریچه (اسفنکتر) مقعد را کنترل کنند و به همین خاطر هم صبحها بعد از بیداری می گوزند ولی اکثر کساتی که در طول روز خودداری می کنند، در خواب ناخودآگاه می گوزند. حتما متوجه شده اید که گاهی اوفات اگر خودتان را کنترل کنید گوز برطرف می شود. این موقتی است چون باد به قسمتهای داخلی روده مهاجرت می کند و جذب نمی شود بلکه بعدا با قدرت بیشتری هجوم می آورد.

بهترین را برای رد گوز گم کردن چیست؟

یک شرکت آمریکایی به نام fartypants هست که گوزقنداق می فروشد: چیزی شبیه به نوار بهداشتی که در داخل شلوار قرار می گیرد و بوی چس و کمی از صدای آن را به خود جذب می کند. ولی اگر از این چیزها ندارید، از روشهای سنتی استفاده کنید. مثلا اگر در جمع هستید خیلی طبیعی رفتار کنید، انگار نه انگار چیزی شده و اگر صدایش بلند بود با سرعت برگردید و با تعجب به نفر بغل دستی یا پشت سری خودتان نگاه کنید.

آیا واقعا گوز با کبریت شعله ور می شود؟

  

بله! باور ندارید امتحان کنید. فقط مواظب باشید که کار خطرناکی است. بنا به آمار، یک چهارم کسانی که این کار را کرده اند کونشان را سوزانده اند چون شعله به سمت مقعد پس می زند. در ضمن امکان آتش گرفتن لباس و چیزهای دیگر دور و بر هم هست.  همانطور که قبلا ذکر شد، گوز حاوی گازهای متان و هیدروژن است که هر دو گاز شدیدا اشتعال پذیر هستند. رنگ شعله حاصله آبی (متان) یا زرد (هیدروژن) است.


موضوعات مرتبط: مطالب مفید ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:, | 14:59 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 تصويب‌نامه قانون ملي شدن جنگل‌ها و مراتع کشور 

 

هيأت‌وزيران در جلسه مورخ 27/10/1341

تصويب‌نامه قانون ملي شدن جنگل‌هاي کشور را به شرح زير تصويب نمودند.

ماده يکم : ز تاريخ تصويب اين تصويب‌نامه قانوني عرضه و اعياني کليه جنگل‌ها و مراتع و بيشه‌هاي طبيعي و اراضي جنگلي کشور جزء اموال عمومي محسوب و متعلق به دولت است ولو اينکه قبل از اين تاريخ افراد آن را متصرف شده و سند مالکيت گرفته باشند.

ماده دوم : حفظ و احيا و توسعه منابع فوق و بهره‌برداري از آنها به عهده سازمان جنگلباني ايران است.

تبصره 1: سازمان جنگلباني مجاز است بهره‌برداري از منابع فوق را راساً عهده‌دار و يا با انعقاد قراردادهاي لازم به عهده اشخاص واگذار کند.

تبصره 2: توده‌هاي جنگلي محاط در زمين‌هاي زراعي که در اراضي جنگلي جلگه‌اي شمال کشور و در محدوده اسناد مالکيت رسمي اشخاص واقع شده باشند مشمول ماده يک از تصويب‌نامه قانوني نيستند ولي بهره‌برداري از آنها تابع مقررات عمومي قانون جنگل‌ها و مراتع است.

تبصره 3: عرصه و محاوط تاسيسات و خانه‌هاي روستايي و همچنين زمين‌هاي زراعي و باغات واقعه در محدوده اسناد مالکيت جنگل‌ها و مراتع که تا تاريخ تصويب اين قانون احداث شده‌اند مشمول ماده يک اين قانون نخواهند بود. ادارات ثبت مجازند با تشخيص و گواهي سازمان جنگلباني ايران اسناد مالکيت عرصه و اعياني جداگانه براي مالکين آنها صادر نمايد.

ماده سوم : به اشخاصي که داراي سند مالکيت به نام جنگل هستند و يا از مراجع قضايي حکم قطعي دال بر مالکيت آنها به نام جنگل صادر شده و يا داراي حکم قطعي از هيأت‌هاي رسيدگي املاک واگذاري به نام جنگل باشند وجوه زير پرداخت مي‌شود:

الف: مورد جنگل‌هاي شمال که از حوزه آستارا شروع و به حوزه گليداغي ختم مي‌شود براي هر هکتار پانصدريال.

ب:در مورد ساير جنگل‌ها و بيشه‌هاي کشور براي هر هکتار يک صد ريال.

ج: به اشخاصي که جنگل در محدوده اسناد مالکيت آنها يا در محدوده املاکي که به موجب احکام قطعي قضايي يا هيأت‌هاي رسيدگي املاک واگذاري به آنها تعلق گرفته قراردارد براي هر هکتار يک صد ريال.

ماده چهارم : در مورد مراتع مشجر و غير مشجر به نحو زير رفتار مي‌شود:

1: به اشخاصي که مراتع مشجر در محدوده اسناد مالکيت آنها قرار گرفته يا به نام مرتع مشجر داراي سند مالکيت رسمي جداگانه بوده و يا از مراجع قضايي حکم قطعي دال بر مالکيت آنها صادر شده و يا داراي حکم قطعي از هيأت‌هاي رسيدگي املاک واگذاري باشند در مناطق شمال (از حوزه آستارا تا حوزه گليداغي) براي هر هکتار 100 ريال و در ساير مناطق ايران براي هر هکتار 50 ريال پرداخت مي‌شود.

2: در مورد مراتع غير مشجر به نحو زير رفتار مي‌شود:

الف: نسبت به مراتع غير مشجر که به نام مرتع داراي اسناد مالکيت هستند چنانچه با توجه به قانون اصلاحات ارضي مصوب سال 1340 مراتع مزبور ضمن املاک زايد بر حد نصاب به دولت انتقال يافته و يا در آتيه انتقال يابد مرتع مزبور در اختيار سازمان اصلاحات ارضي باقي مي‌ماند که طبق آيين‌نامه مربوطه آن را در اختيار کشاورزان يا شرکت‌هاي تعاوني محلي يا اتحاديه‌هاي شرکت‌هاي تعاوني بگذارد قيمت مراتع غير مشجري که به موجب اين بند در آتيه به دولت منتقل مي‌شود ده برابر عايدي علف چر يک ساله آن که در تصويب‌نامه شماره 2432/12 مورخ 13/9/1339 مبلغ آن تعيين شده پرداخت مي‌شود.

ب: مراتع غير مشجري که با توجه به قانون اصلاحات ارضي مصوب سال 1340 در سهم اشخاص قرار گرفته و همچنين مراتع غير مشجري که در تاريخ تصويب اين قانون يا بعداً به موجب اسناد مالکيت يا آراي قطعي محاکم قضايي يا هيأت‌هاي رسيدگي به املاک واگذاري در محدوده املاک مزروعي قرار گرفته يا بگيرند مشمول مقررات اين قانون نخواهد بود.

تبصره: سازمان جنگلباني مي‌تواند به هر خانواده جنگل‌نشين تا چهار سر دام بزرگ يا معادل آن دام کوچک بدون دريافت حق التعليف با توجه به ظرفيت چرا به مدت و در نقاط و طبق شرايطي که مقتضي بداند در مراتع اجازه چرا بدهد هر دام بزرگ معادل سه دام کوچک محسوب مي‌شود.

ماده پنجم : در مورد منابع طبيعي مندرج در ماده يکم که تا تاريخ تصويب اين قانون اسناد مالکيت آنها به نام اشخاص صادر نشده ولي تقاضي ثبت پذيرفته شده و تشريفات ثبتي تا مرحله صدور سند مالکيت طي شده و يا بشود با ارائه گواهي اداره ثبت مربوطه مبني بر بلامانع بودن صدور سند مالکيت به نام متقاضي طبق ماده سوم اين قانون رفتار خواهد شد و گواهي اداره ثبت براي پرداخت وجه به منزله سند مالکيت تلقي مي‌گردد. نسبت به منابع طبيعي مذکور در ماده يک که دعاوي آنها در محاکم قضايي يا هيأت‌هاي رسيدگي به املاک واگذاري مطرح است پس از صدور راي قطعي محاکم قضايي يا هيأت‌هاي رسيدگي به املاک واگذاري نيز طبق اين قانون وجه به ذي حق پرداخت خواهد شد.

ماده ششم : کليه معاملات رهني با حق استرداد که نسبت به اموال عمومي مذکور در اين قانون بين اشخاص واقع شده باشد از تاريخ تصويب اين قانون فک شده محسوب است. بستانکاران اسناد مزبور مي‌توانند به قائم مقامي بدهکار به سازمان جنگلباني ايران مراجعه و تا ميزان طلب خود از وجوهي که به موجب اين قانون قابل پرداخت است و به ترتيبي که مقرر شده دريافت نمايند و در صورتي که وجوه قابل پرداخت به بدهکار طبق مقررات اين قانون تکافوي طلب مرتهن را ننمايد نسبت به مازاد مي‌تواند از ساير دارايي بدهکار استيفاي طلب نمايد.

ماده هفتم : در مورد جنگل‌ها و مراتع مشمول اين قانون که بهره‌برداري از آنها طبق اسناد رسمي يا غير رسمي به هر عنوان به اشخاصي واگذار شده اسناد مزبور از تاريخ تصويب اين قانون ملغي است و بهره‌برداران در صورت تمايل به ادامه بهره‌برداري در جنگل‌ها و مراتع فوق بايد به سازمان جنگلباني مراجعه و ترتيب قرارداد لازم را بدهند.

تبصره : مستثنيات اين ماده به قرار ذيل است:

1: سازمان جنگلباني مي‌تواند نسبت به طرح‌هاي جنگلداري که در تاريخ تصويب اين تصويب‌نامه قانوني از طرف سازمان مزبور دستور اجرا داده شده براي مدت پنج سال از اين تاريخ مفاد قراردادهاي مجري طرح را با طرف قرارداد از لحاظ بهاي درخت که به موجب اسناد رسمي منعقد شده باشد مراعات نمايد چنانچه مجري طرح خود مالک تمام يا قسمتي از جنگل باشد نسبت به سهم مالکيت سابق خود بايد به سازمان جنگلباني مراجعه و سازمان مزبور مجاز است بدون رعايت تشريفات آيين‌نامه معاملات دولتي و با توجه به هزينه‌هايي که در مورد اجراي طرح به عمل آمده قرار داد لازم براي دريافت بهره مالکانه با مشاراليه منعقد نمايد.

مدت اين قبيل قراردادها از پنج سال تجاوز نخواهد کرد. در هر حال چنانچه مجريان طرح بخواهند ازسال1342 به بعد از جنگل‌هاي مورد طرح بهره‌برداري نمايند موظفند بهره مالکانه درختان مورد پروانه‌هاي قطع را که از سال مزبور به بعد صادر مي‌شود به سازمان جنگلباني بپردازند و چنانچه مجري طرحي به عللي قادر به اجراي طرح نشد و يا اجراي طرح را متوقف ساخت سازمان جنگلباني مراتب را با تعيين ضرب‌الاجلي به او اخطار مي‌کند در خاتمه مدت تعيين شده در صورتي که مجري طرح مواردي را که اخطار شده انجام نداده باشد سازمان جنگلباني مختار خواهد بود اجراي طرح را راساً عهده‌دار و يا از طريق مزايده به اشخاص ديگر واگذار کند و مجري قبلي مستحق دريافت وجهي بابت هزينه‌هاي انجام شده نخواهد بود.

2: اشخاصي که به استناد ماده 24 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور تا تاريخ 8/6/1341 پروانه بهره‌برداري از جنگل تحصيل نموده و همچنين اشخاصي که به استناد تصويب‌نامه شماره 42738:18/9/1341 در مورد تهيه زغال پروانه رسمي اخذ نموده‌اند در صورتي که خود مالک جنگل بوده و بهره‌برداري نموده‌اند بهره‌برداري آنها تا خاتمه مدت پروانه مجاناً مجاز و چنانچه از مالک جنگل به موجب سند رسمي تحصيل مجوز بهره‌برداري نموده باشند معاملات آنها تا خاتمه مدت پروانه نافذ و بهره مالکانه به مالک قبلي پرداخت مي‌شود.

ماده هشتم : از تاريخ تصويب اين قانون سازمان جنگلباني مجاز است براي مصارف روستايي جنگل‌نشينان و دهکده‌هاي مجاور جنگل با توجه به ميزان واقعي احتياج آنها بدون دريافت بهره مالکانه اجازه بهره‌برداري صادر نمايد.

ماده نهم : اشخاصي که در اثر اجراي اين قانون مشمول دريافت وجهي مي‌باشند بايد حداکثر ظرف مدت يک سال از تاريخ انتشار آگهي سازمان جنگلباني به سازمان مزبور مراجعه و يا تسليم عين اسناد مالکيت و نقشه ثبتي گواهي شده که مساحت مورد تقاضا را دقيقاً مشخص نمايد وجوه مذکوره در اين قانون را مطالبه کنند پس از انقضاي مدت مزبور نمي‌توان به تقاضاي واصله ترتيب اثر داد و وجوه مرقوم قابل مطالبه نمي‌باشد. نسبت به مشمولين ماده پنجم از تاريخ صدور گواهي ثبت محل يا حکم قطعي تا مدت يک سال تقاضاي وجه قابل پذيرش خواهد بود.

ماده دهم : وجوه مذکور در اين قانون در ظرف مدت ده سال به اقساط متساوي سالانه به اشخاص ذيحق پرداخت مي‌شود.

ماده يازدهم : دولت مکلف است تا ده سال هر سال مبلغ پنجاه ميليون ريال به منظور پرداخت وجوه مذکور در اين قانون در اختيار سازمان جنگلباني بگذارد.

ماده دوازدهم : وزارت کشاورزي مکلف است آيين‌نامه اجراي اين قانون را تنظيم و پس از تصويب هيأت‌وزيران به موقع اجرا بگذارد.

ماده سيزدهم : وزارتخانه‌هاي کشاورزي – دارايي مامور اجراي اين تصويبنامه قانوني مي‌باشند.

ماده چهاردهم: وزارت کشاورزي مکلف است مجوز قانوني اين تصويب‌نامه قانوني را پس از گشايش مجلسين تحصيل نمايد


موضوعات مرتبط: قوانین جامعه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:, | 14:51 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید