آخرین خبر از وضعیت "غضنفر رکن آبادی"

 

لحظاتی پیش برنامه "شبکه ما" از شبکه دوی سیما اعلام کرد که
«غضنفر رکن آبادی» از مفقودان معروف فاجعه سرزمین
منا، پیدا شده است.
 
آخرین خبر از وضعیت اتاق خبر 24

لحظاتی پیش

برنامه "شبکه ما" از شبکه

دوی سیما اعلام کرد که

«غضنفر رکن آبادی» از

مفقودان معروف فاجعه

سرزمین منا، پیدا شده است.

مجری این برنامه با اعلام

این مطلب گفت: برغم

اخبار ضد و نقیضی که

درباره آقای رکن آبادی

وجود دارد خوشبختانه ایشان در یکی از بیمارستانها بستری است.

تکذیب خبر

اما خانواده آقای رکن آبادی خبر اعلام شده

در شبکه دوی سیما را تأیید نکردند.

«سرکار خانم ایران رکن آبادی» ضمن تکذیب

خبر پیدا شدن برادرش در یکی از بیمارستانهای

عربستان، از انتشار اخبار غیر واقعی در رسانه

ها انتقاد کرد.

وی همچنین از برخی کاربران شبکه های اجتماعی

نیز گله کرد و گفت: مردم از انتشار اخبار تأییدنشده

در شبکه های اجتماعی خودداری کنند، زیرا این کار

موجب تشویش خانواده ها شده و آنها دائما در حال

ارتباط گیری با عربستان برای تأیید این اخبار ضد و نقیض هستند.

ایشان در عین حال از همه کسانی که با تماسهای تلفنی

و پیگیری ها، موجب قوت قلب خانواده های مفقودان

هستند تشکر کرد و گفت: از مردم تقاضا دارم برای پیدا

شدن و سلامت بودن مفقودان این حادثه ــ از جمله

آقای رکن آبادی که از سرمایه های کشور هستند ــ دعا کنند.

خانم رکن آبادی در پایان درخواست کرد: از همه عزیزانی

که همین خبر را می خوانند نیز تقاضا دارم پنج صلوات

برای پیدا شدن مفقودان قرائت کنند.

آخرین آمار حادثه دیدگان

همچنین «پیش بهار» خبرنگار اعزامی صداوسیما نیز

در ارتباط زنده با این برنامه، آخرین آمار حادثه دیدگان

ایرانی این فاجعه را به این شرح اعلام کرد:

تعداد جانباختگان: 169 نفر

تعداد مصدومان موجود در بیمارستانها: 48 نفر

تعداد مفقودان: 307 نفر 


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:23 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 در خبرگزاری میزان؛

خبرگزاری میزان-اسامی 5 زائر ایرانی پیدا شده منتشر شد.
اسامی 5 زائر ایرانی پیدا شده منتشر شدبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، اسامی 5 زائر ایرانی پیدا شده منتشر شد:

محمد مهدی اکبر زاده تهمتن از کاروان 30028،  هاجر قاسمی از کاروان 12012 که پیش تر نام انها در لیست مفقودین  حادثه جمرات بود، امروز به کاروان های خود برگشتند.

همچنین آقای محسن فلاحی از کاروان 13077 و آقای صفرجان بزرگی از کاروان 29012 نیز که در میان مفقودین حادثه منا بودند در حال حاضر در بیمارستان های سعودی  بستری و تحت درمان هستند.

در ضمن آقای انامحمد کر از کاروان 38002 که تا امروز در لیست جان باختگان حادثه بود امروز به کاروان خود برگشت.

موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:22 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 
تکنولوژی، فناوریهایش و کاربردهایش مدت زمانی است که علاوه بر تمامی تغییراتی که در رفتارها، فعالیتها و احساسات انسانها به وجود آورده است در جهان واژگان نیز قدم گذاشته و تغییرات جالب توجهی در آن ایجاد کرده است.
در گذشته های نه چندان دور ارتباط با یک شبکه اجتماعی به معنی رفتن به یک میهمانی بود نه استفاده از فیس بوک، اما این واژه مشابه واژه Mesofact، واقعیتی که طی گذشت زمان و با یادگیری بیشتر شکل می گیرد در حال شکل دادن به زبانی جدید به نام زبان اینترنتی است. در ادامه به منشا 25 واژه جدید که در عصر اینترنت خلق شده و یا تغییر یافته اند به نفل از فاکس نیوز اشاره خواهد شد. 


Mesofact به معنی واقعیت یا حقیقتی است که به آرامی و با گذشت زمان شکل می‌‌گیرد. برای مثال شاید "درمان و سلامت ملی" در ابتدا به نظر تنها یک مفهوم داشت اما به تدریج و با به وجود آمدن قوانین جدید در آمریکا مفاهیم متمرکزتری به خود گرفت. استفاده اصلی و قابل لمس Mesofact را می‌توان در سایت ویکیپدیا نیز به خوبی شاهد بود زیرا کاربران در این سایت به تدریج و با گذشت زمان اطلاعات و جزئیاتی جدید را می‌افزایند. 

Meme اخبار از طریق اینترنت با سرعتی بالا سفر می کنند و زمانی که این سفر شکل می‌گیرد واژه Meme (میم بر وزن واژه "تیم") مفهوم پیدا می کند. این واژه به مفهوم حرکت سریع و تند یک ایده یا مفهوم از فردی به فرد دیگر است. برای مثال مفهوم دانلود کردن سریالهای تلویزیونی از اینترنت زمانی که دانشجویان دریافتند می‌توانند سریال "گمشده" را در هر زمان و مکانی بدون پرداخت هزینه مشاهده کنند به یک Meme تبدیل شد. 

Dwelling این واژه در سال جاری به یکی از محبوب ترین واژه های اینترنتی تبدیل خواهد شد. مفهوم آن به زمانی بازمی‌گردد که مکان نمای ماوس یا ابزارهای لمسی بر روی بخشی از صفحه وب سایت ثابت نگه داشته می‌شود و Pop-Up ها را نمایان می‌کند، برای مثال زمانی که مکان نما بر روی لینک یک فیلم قرار می‌گیرد، یک pop-up ظاهر شده و توضیحاتی درباره فیلم ارائه می‌کند. 

RTLS مخفف "سیستم مکانی در زمان واقعی" ویژه فناوری جی پی اس ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. 

Co-creation زمانی که شرکتی محصولی را تولید می‌کند اما فردی خارج از شرکت در طراحی یا تکمیل آن مشارکت کرده باشد آن فرد در خلق محصول همکاری کرده و یک Co-creator خواهد بود. 

Femtocell به مفهوم شیوه ای مخصوص هر فرد برای قوی کردن سیگنالهای دریافتی تلفن همراهش در مکانهایی که برقراری ارتباط با کمک تلفن همراه بسیار دشوار است. 

Thumbo خطایی که هنگام نوشتن متن پیامک با استفاده از انگشتان دست در گوشی های هوشمندی مانند بلک بری به وجود می آید! 

Ideation به مفهوم ایده ای که طی مرور زمان آغاز به شکل گرفتن می‌کند. 

Deleb فردی مشهور مانند یک هنرپیشه بسیار مشهور یا محبوب که درگذشته است اما هنوز در اینترنت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این شهرت پس از مرگ نیز برای وی درآمدزایی دارد. این واژه ترکیبی از دو واژه Dead و Celebrity است. 

Mi-Fi نسخه جدید اصطلاح Wi-Fi یا شبکه بی سیم و به مفهوم "شبکه بی سیم من" است. این واژه در واقع به ابزاری کارت مانند و کوچک تعلق دارد که به تلفن همراه وصل شده و افراد مختلفی می توانند از آن برای اتصال به اینترنت به صورت همزمان استفاده کنند. 

Linkbait به مفهوم هر لینک اینترنتی که کاربر را به کلیک کردن بر روی لینک ترغیب کند. برای مثال "بر روی این لینک کلیک کنید تا یک آی-فن برنده شوید". این لینکها گاه کاربران را به سایتهای آلوده وارد کرده و رایانه فرد تحت تصرف ویروسها در خواهد آمد. 

Vook واژه ای که با استفاده از آی-پد جدید شرکت اپل به واقعیت نزدیکتر می‌شود. مفهوم این واژه کتابهایی هستند که در بخشهایی از آن تصاویر ویدئویی قرار گرفته است. 

3DTV به مفهوم برنامه ریزی شبکه های کابلی تلویزیونی برای نمایش سه بعدی برنامه ها. 

Tweet یک Tweet جمله ای کوتاه و 140 حرفی است که می تواند هر حالت یا مفهومی را بیان کند. 

Bokode گونه ای جدید از بارکدها هستند که در موسسه MIT ابداع شده و از جزئیات اطلاعاتی بیشتری برخوردار است. این ابزار اطلاعاتی که نام آن از واژه Bokeh ژاپنی برگرفته شده به اندازه سر سوزن است اما اطلاعات آن از بارکدهای معمولی بیشتر است. 

Friend زمانی این واژه ارتباط پایدار و وابستگی اجتماعی افراد به یکدیگر یا دوستی را توصیف می‌کرد اما اکنون مفهوم آن در عصر شبکه های اجتماعی تغییر کرده است: Friend به عنوان اسم به هر فردی که عضو فیس بوک باشد خطاب می شود و به عنوان فعل، زمانی به کار گرفته می‌شود که کاربر این شبکه برای افزودن فردی به لیست صفحه خود، فرد را friend کرده و سپس وی را به صفحه خود می افزاید. 

Qubit واحدی برای اندازه گیری که می‌تواند یک صفر، یک 1 و یا به صورت همزمان یک 0 و1 باشد. این واژه با شکل گرفتن ماشینهای کوانتومی ابداع است. 

Cloud به مفهوم هرچیزی که بتوان آن را به صورت آنلاین ذخیره کرد. 

Meh یکی از بهترین صداواژه هایی (صدا واژه واژه ای است که مفهوم آن با تلفظ و هجای آن شباهت کامل دارد) که تا به حال ابداع شده است. این صداواژه اصطلاحی برای نشان دادن بی علاقگی به موضوعی است و Mehsayer به فردی خطاب می‌شود که بی علاقگی خود را نسبت به موضوعی بیان می‌کند. 

Lifestream اطلاعاتی که هر فرد از طریق اینترنت و در قالب تصاویر، ویدئو و متن درباره خود منتشر می‌کند. 

Newbie این واژه که در اصل برای تشریح فردی جدید در بازیهایی با کاربران چندگانه مورد استفاده قرار می‌گرفت اکنون به صورت مثبت یا منفی برای بیان مفهوم کمبود اطلاعات یا دانش از هر مطلب یا موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می‌توان از این واژه برای معرفی یک آشپز تازه کار (a cooking newbie) استفاده کرد. 

Dittoism به مفهوم شوق و علاقه کاربران اینترنت برای موافقت با موضوعی واحد تنها به این خاطر که موضوع، کاملا هنجار و معمول است. برای مثال زمانی که بیشتر منتقدان آی-پد اپل را به عنوان ابداعی متحول کننده اعلام می‌کنند حتی بدون اینکه یک نمونه از این دستگاه را امتحان کرده باشند Dittoism رخ داده است. 

Tag کلیدواژه هایی که در اینترنت به تصویر، موسیقی، فایلهای ویدیویی یا هر مفهوم دیگری افزوده می‌شود. 

Microblog وبلاگ دیگر کهنه شده است و کسی دیگر فرصت کافی برای خواندن آن را ندارد. میکرووبلاگ نسل جدیدی است که با تولد فیس بوک و توئیتر به وجود آمد و به مفهوم استفاده از چند جمله کوتاه برای توضیح فعالیت، افکار و مشاهدات است. 

Networking مفهوم اصیل این واژه به سرعت در حال تغییر است. زمانی مفهوم Networking، ارتباط گرفتن با اجتماع و شناختن افراد مختلف برای یافتن شغل بود اما اکنون این واژه به مفهوم یکی از التزامات اجتماعی است که بخش بزرگی از زندگی اجتماعی افراد مختلف را به خود وابسته کرده است. 

RFID برگرفته از "تعیین هویت از طریق امواج رادیویی" نوعی بارکد جدید است که بر روی بسته های پستی نصب شده و اطلاعاتی از محتویات بسته را در اختیار شرکتهای پستی و حمل و نقل قرار می دهد. از برچسبهای RFID در عین حال برای رد و بدل کردن عکس میان دوربینهای دیجیتال و تعقیب افراد نیز استفاده می‌شود.


موضوعات مرتبط: دانستنی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:20 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

  


 

چند وقت پیش یکی از دوستان از من خواست یک ماده غذایی که استرس را کاهش دهد و از طرفی در دسترس ترین ماده غذایی هم باشد، به او معرفی کنم. از صحبت های او متوجه شدم که خود را برای مصاحبه کاری آماده می کند. قطعاً در طول زندگی همه ما شرایطی پیش می آید که باعث تغییر خلق و خو وافزایش استرس ما می شود.در این زمینه می توان از مواد غذایی استفاده کرد که روی خلق و خوی ما تاثیر مثبت می گذارد.در سایت «Preven tion» به چند موقعیت و ماده غذایی مفید در آن شرایط اشاره شده است.


 
جلسه خواستگاری / چای بابونه
طبیعی است که در اولین روز خواستگاری احساس اضطراب می کنید. ممکن است این اضطراب به این دلیل باشد که نمی دانید طرف مقابل چه برداشتی از شما در اولین جلسه خواستگاری خواهد داشت. خوب است برای آرام کردن خود یک فنجان چای بابونه بنوشید. اثر آرامبخشی این چای به قدری زیاد است که علایم اختلال اضطراب را به خوبی کاهش می دهد.


 
مصاحبه کاری / دانه سویا
زمانی که مصاحبه کاری مهمی در پیش دارید، ممکن است دچار مشکل عصبی شوید. محققان کانادایی دریافته اند مواد غذایی حاوی تریپتوفان ( نوعی اسید آمینه لازم ) به تقویت اعتماد به نفس کمک می کند.
این اسید آمینه از منابع خوب و متعدد دیگری مانند گوشت طیور و ماهی سالمون نیز تامین می شود. خوردن دانه سویا تفت داده شده قبل از مصاحبه کاری بسیار مفید است.


 
ایام امتحان / غلات
برای تقویت مغز، سعی کنید قبل از امتحان یک صبحانه سالم سرشار از غلات سبوس دار مانند جوی دو سر بخورید تا مغز تقویت شود. این غله نه تنها منبع عالی انرژی است بلکه منبع غنی فولات نیز است که در پردازش سریع اطلاعات و به یاد آوردن مطالب موثر است.


 
باردار شدن / غذاهای دریایی
یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی یک زن بارداری است.
مصرف غذاهای دریایی به علت بالا بودن میزان روی آن در باروری افراد موثر است.این مواد غذایی برای باروری هر دو جنس لازم است. در زنان برای تخمک گذاری و تولید منظم تخمک و در مردان روی میزان تستسترون تاثیر می گذارد.


 
استرس شدید / گردو
نتایج بررسی ها نشان می دهد کمبود امگا ۳ استرس و رفتارهای تهاجمی در فرد ایجاد می کند.گردو غنی از این ماده خوراکی است.


 
جدایی، طلاق / ماهی چرب
جدایی یا طلاق به طور طبیعی به افسردگی و احساس منفی منجر می شود و به سختی می توان از آن رهایی پیدا کرد. اگرچه این احساسات اجتناب ناپذیر است اما می توان با مصرف بعضی از مواد غذایی این احساس را کاهش داد.مصرف ماهی چرب مانند سالمون و تن را که غنی از اسید چرب امگا ۳ و ویتامین B12 است، افزایش دهید.این مواد در تنظیم کردن خلق و خو و کاهش افسردگی مفید است.


 
زمان تصمیم گیری های مهم / ماست
اگر باید تصمیم مهمی بگیرید چه در حوزه شغلی چه خانوادگی و چه مالی نیاز به تمرکز دارید برای انجام دادن این کار، ماست که غنی از ید و روی است، باعث عملکرد بهتر مغز می شود.محققان دریافتند، باکتری مفید موجود در بعضی ماست ها، اضطراب را کاهش می دهد.

 


موضوعات مرتبط: فوایدخوراکی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:16 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
 

 



اهمیــــــت مطالعـــه و کتاب خــــــوانی درکلامـــ قرآن

و 36 روایت معتبر از اهلبیت(س) درباره مطالعه و درس خواندن

در ادامــــــــــه مطلب...

مطالب فرهنگی مختلف،مطالب داغ،ثواب و اهمیت مطالعه کردن در اسلام

موضوعات مرتبط: قرآن ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:12 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 سول الله حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرموده اند:

 

«  الوالد وسط الجنة فان شئت فاحفظه و ان شئت فضیعه »

 

پدر میان بهشت است اگر خواهی آن را نگهدار و اگر خواهی آن را ضایع دار.

 

مستدرک ، ج 15، ص 204 به نقل از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام شرح نراقی


موضوعات مرتبط: احادیث ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:, | 10:10 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

شق القمر

معجزه شق القمر به دست رسول خدا (ص) در مکه و قبل از هجرت و به پیشنهاد مشرکین ، مساله اى است که مورد قبول همه مسلمین است ، و کسى از ایشان در آن تردید نکرده .

و از قرآن کریم آیاتى که به روشنى بر آن دلالت دارد یکى آیه مورد بحث است که فرموده :" اقْتَرَبَتِ السّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ وَ إِنْ یَرَوْا آیَةً یُعْرِضُوا وَ یَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ وَإِن یَرَوْا آیَةً یُعْرِضُوا وَیَقُولُوا سِحْرٌ مُّسْتَمِرٌّ 1؛ نزدیك شد قیامت و از هم شكافت ماه. و هر گاه نشانه‏اى ببینند روى بگردانند و گویند: سحرى دایم است.

نزدیک ترین معجزه با نزول این آیه همان معجزه شق القمر بوده که مشرکین از آن مانند سایر آیات اعراض کردند و گفتند: سحرى است مستمر.

و اما از حدیث باید دانست که روایات بى شمارى بر آن دلالت دارد که شیعه و سنى آنها را نقل کرده اند. پس هم کتاب بر وقوع چنین معجزه اى دلالت دارد و هم سنت ، و اما اینکه یک کره آسمانى دو نیم شود، چنین چیزى فى نفسه ممکن است و عقل دلیلى بر محال بودن آن ندارد، از سوى دیگر معجزه هم امرى است خارق العاده ، و وقوع حوادث خارق العاده نیز ممکن است ، عقل دلیلى بر محال بودن آن ندارد، و یکى از روشن ترین شواهد بر وقوع شق القمر، قرآن کریم است ، پس باید آن را بپذیریم هر چند که از ضروریات دین نباشد


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:56 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
 

 

شيخ آقا بزرگ تهرانى

نام

: محمد محسن بن على بن محمد رضا بن محسن بن على اكبر بن باقر تهرانى‌

كنيه و لقب او: با عنوان شيخ آقا بزرگ تهرانى شناخته مى‌شود. بين مردم و در مجامع علمى به« آقا بزرگ» معروف است. اما لقب خانوادگى‌اش« منزوى» است و اين لقب را در سال 1350 قمرى گرفت.

خانواده‌اش در تهران به« محسنى» مشهور است تا نسبت وى را به جدش حاج محسن برساند خانوادۀ ايشان علم و تجارت را يكجا جمع كرده است.

در سال 1293 هجرى قمرى مطابق 1254 شمسى به دنيا آمد و در تاريخ 1389 قمرى مطابق 1347 شمسى چشم از جهان فرو بست.

تحصيلات ابتدايى و حيات علمى

مدرسۀ نخست او همان خانواده‌اش بود و كتابخانه( يا مكتب‌خانه) محله‌اش. در محلۀ« پامنار» حروف الفباء و قرائت قرآن كريم را آموخت و از قرائت بسيارى از كتب فارسى و ديوان‌هاى اشعارى بهره برد و مجموعه‌اى از معارف دينى و ارقام هندى را فرا گرفت. در سال 1303 ه‍. ق در سن 10 سالگى پدرش مجلس جشنى با حضور علما برپا كرد كه در آن شيخ آقا بزرگ لباس روحانيت پوشيد و از او خواستند به فراگيرى كتاب جامع المقدمات بپردازد او در مدت 12 سال تحصيل مداوم در مدارس علوم دينى و قرآن دروس ادبيات عرب، خط، قرائت، تجويد، اصول فقه و حساب را نزد صاحبنظران اين رشته‌ها تحصيل كرد. اين اساتيد عبارتند از:

مولى زين العابدين محلّاتى، شيخ محمد رضا قارى، شيخ محمد حسين خراسانى، شيخ محمد باقر معزّ الدوله، ميرزا محمود قمى، ميرزا محمد تقى گرگانى، حاج شيخ على نورى ايلكانى، سيد عبد الكريم لاهيجى، حاج شيخ على نورى، ميرزا ابراهيم زنجانى‌

سپس به عراق مهاجرت كرد و به كسب علم نزد استادان حوزۀ علميۀ نجف پرداخت، استادانى كه از علماء بزرگ بودند: سيد بزرگوار امام محمد كاظم يزدى، رهبر مصلح مجاهد شيخ محمد كاظم خراسانى، محدث بزرگ ميرزا حسين نورى.

وى همچنين از محضر تعدادى از علماى اعلام بهره برد از جمله: شيخ محمد طه نجف، سيد مرتضى كشميرى، حاج ميرزا حسين ميرزا خليل، سيد احمد حائرى تهرانى، ميرزا محمد على چهاردهى، ميرزا محمد تقى شيرازى رهبر انقلاب بزرگ عراق( 1920)، شيخ الشريعۀ اصفهانى.

سفرها

سال 1313 ه‍ ق( 1274 شمسى) با برادرش كربلايى محمد ابراهيم به عراق سفر كرد تا براى زيارت به عتبات مقدسه مشرّف شود. سپس در سال 1314 ه‍. ق به تهران بازگشت. پس از اتمام مرحلۀ« سطح» در تهران در سال 1315 عازم عراق گرديد و در نجف اشرف رحل اقامت افكند در سال 1329 ه‍. ق كه استادش آخوند خراسانى از دنيا رفت به سامرّا هجرت كرد تا در مجلس درس و بحث شيخ محمد تقى شيرازى حضور يابد. ايشان براى تأليف كتاب عظيمش الذريعة تا سال 1335 ه‍. ق( 1295 شمسى)- يعنى يك سال قبل از جنگ جهانى اول- در همانجا ماند.

در اين سال به كاظمين سفر كرد و مدت دو سال را در آنجا سپرى كرد. سپس بار ديگر به سامرّا بازگشت( در سال 1337 ه‍. ق) و تا سال 1354 ه‍. ق در آنجا ماند.

در اين سال عازم نجف اشرف گرديد و در سال 1360 به ايران بازگشت.

در سال 1365 ه‍. ق به زيارت قبر امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا« عليه السلام» نائل آمد. چهارمين و آخرين سفرش در سال 1382 ه‍. ق( 1341 شمسى) پيش آمد در سال 1364 ه‍. ق( 1323 شمسى) عازم بيت الله الحرام شد و بار ديگر در سال 1377 ه‍. ق خانۀ خدا را زيارت كرد.

در سر تا سر جهان اسلام از بيش از شصت كتابخانه بازديد كرد و بسيارى از فهرستهاى ديگر كتابخانه‌ها را نيز خواند.

مشايخ وى در اجازۀ روايت

علماى بزرگى كه قبلا تحت عنوان تحصيلات شيخ آقا بزرگ در عراق نام برديم از جمله كسانى هستند كه وى براى روايت از ايشان كسب اجازه كرد. اسامى علماى ذيل را نيز بايد به اين فهرست افزود:

محمد على ازهَرى مكّى مالكى( رئيس مدرّسان در مسجد الحرام)، عبد الوهاب بن عبد الله شافعى( امام جماعت مسجد الحرام)، ابراهيم بن احمد حمدى( از علماء مدينۀ منوره)، عبد القادر خطيب طرابلسى( مدرس در حرم شريف)، عبد الرحمن عليش حنفى( مدرس دانشگاه الازهر)

از علماء دين و مجتهدان بزرگى كه شيخ بدانها اجازۀ روايت داد مى‌توان علماء ذيل را نام برد:

سيد آقا حسين بروجردى، سيد عبد الحسين شرف الدين، سيد عبد الهادى شيرازى، سيد محمد رضا آل ياسين، شيخ محمد حسن مظفّر، سيد هبة الدين شهرستانى، سيد شهاب الدين مَرعَشى، سيد محمد صادق بحر العلوم، شيخ ميرزا محمد على اردوبادى، دكتر حسين على محفوظ‌

آثار مؤلف

الف) چاپ شده:

1- الذريعة الى تصانيف الشيعة‌

2- طبقات اعلام الشيعة‌

3- هدية الرازى الى المجدد الشيرازى( زندگينامه ميرزاى شيرازى)

4- حياة الشيخ الطوسى( زندگينامۀ شيخ طوسى)

5- مصفّى المقال في مصنفي علم الرجال( مصنفان علم رجال)

6- توضيح الرشاد في تاريخ حصر الاجتهاد‌

7- المشيخة أو الإسناد المصفّى الى آل بيت المصطفى‌

8- ذيل المشيخة‌

9- ذيل كشف الظنون‌

ب) آثار خطى:

1- حياة ثقة الاسلام الكلينى و شأن الكافى( زندگينامۀ شيخ كلينى و موقعيت كتاب كافى)

2- تفنيد قول العوام بقدم الكلام‌

3- النقد اللطيف فى نفى التحريف من القرآن الشريف( نفى هر گونه تحريف در قرآن)

4- ضياء المفازات فى طرق مشايخ الاجازات‌

5- اجازات الرواية و الوراثة فى القرون الاخيرة الثلاثة( اجازه‌هاى نقل روايت و وراثت در سه قرن اخير)

6- البدور الباهرة‌

7- وقعة الطف الخالدة( واقعۀ جاودان طف)

8- المجموعة الرجالية و التاريخية( مجموعۀ رجالى و تاريخى)

9- منظومة فى العقائد( منظومه‌اى در اعتقادات)

10- تقرير محاضرات الشيخ الآخوند الخراسانى( تقرير درسهاى آخوند خراسانى)

11- تقرير محاضرات الاستاذ شيخ الشريعة الاصفهانى( تقرير درسهاى شيخ الشريعۀ اصفهانى)

12- تلخيص زاد المساكين‌

13- ترجمة« العقيدة الاسلامية»‌

14- تعريف الانام بحقيقة المدنية و الاسلام( معرفى حقيقت تمدن و اسلام به مردم)

15- شجرة السبطين‌

16- الظليله فى انساب بعض البيوتات الجليله‌

17- نزهة البصر فى فهرست نسمة السحر‌

18- الياقوت المزدهر فى تلخيص« رياض الفكر»‌

19- محصول مطلع البدور‌

20- الدر النفيس فى تلخيص رجال التأسيس‌

21- حاشية على اّٰمَل الآمِل‌


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:54 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
در سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد(UNWTO) ، روز ۲۷ سپتامبر مصادف با 5 مهرماه، را به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری نمود. انتخاب و تصویب این روز با هدف بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان به عنوان نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود.
"یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت" شعار سازمان جهانی گردشگری برای این روز در سال 2015 است که پیرو آن " گردشگر امروز، فرصت فردا " به عنوان شعار گردشگری ایران به مناسبت روز جهانی گردشگری در سال جاری انتخاب و با نماد گل زعفران به همگان در حال معرفی است.

موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:53 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |



abadan-failures-in-operation-thamen

آسمونی : پنجم مهر ماه مصادف با سالروز شکست حصر آبادان است؛

روزی که رزمندگان اسلام ، پیرو فرمان تاریخی امام خمینی (ره) که فرمودند «حصر آبادان باید شکسته شود» با تلاش و ایمان توانستند، آبادان را از چنگال نیروهای بعثی در آورند.

آبادان در هشتم آبان ماه سال 1359 یعنی زمانی که 39 روز از حمله رژیم بعث عراق به ایران می گذشت ، با تلاش نیروهای بعثی برای تصرف این شهر روبه رو بود.درست زمانی که حدود یک هفته از تلاش نیروهای بعثی برای تصرف آبادان می گذشت، حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که «حصر آبادان باید شکسته شود».

عراقی‌ها برای تصرف آبادان در هشتم آبان ماه 1359 در منطقه ذوالفقاری، بر روی رودخانه «بهمنشیر» پل شناور نصب کردند و با عبور دادن قسمتی از نیروهای خود وارد آبادان شدند. نیروهای عراقی به این دلیل منطقه «ذوالفقاری» را برای ورود به آبادان انتخاب کرده بودند که با استفاده از پوشش نخلستان‌ها بتوانند از دید رزمندگان اسلام دور بمانند و به راحتی وارد شهر شوند.

با چنین وضعیتی، آبادان در یک محاصره 330 درجه‌ای قرار می‌گرفت و عبور از رودخانه بهمنشیر می‌توانست آن را با خطر جدی روبه‌رو کند.

با گذشت از روی رودخانه بهمنشیر ، نیروهای بعثی فکر می کردند که آبادان را برای همیشه از آن خود کرده اند اما در پی دستور امام (ره) یکی از چهار عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد، و آن عملیات ثامن الائمه بود.از نظر کارشناسان، عملیات ثامن الائمه نقطه عطف و مبدا آغاز راهبرد مرحله دوم جنگ محسوب می شود و یکی از نقاط اعتماد به نفس در راهبرد مرحله دوم، عملیات ثامن الائمه (ع) بود که حلقه واسط و مبدا تحول به شمار می‌رفت.



- منبع، پورتال آسمونی  http://www.asemooni.com/event/abadan-failures-in-operation-thamen#ixzz3murdkl4


موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:52 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 رئیس ستاد حج:

خبرگزاری میزان-رئیس ستاد حج 94 با اعلام افزایش آمار تلفات به 140 کشته،گفت:زمان بازگرداندن اجساد هنوز مشخص نیست.

موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:50 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
 

 

 

بروز مشکل و تنگنا در زندگی برای بسیاری از ما تاکنون اتفاق افتاده

است و هریک از ما برای رفع آن راهکاری را دنبال می کنیم.در آموزه

های دینی برای هر امری توجه به ماوراء و استمداد از ذات یکتای

باری تعالی توصیه شده است.


امام رضا علیه السلام به بیان برخی اذکار اشاره می فرمایند که از آن جمله ذکری کوتاه است که به رفع تنگنای زندگی و دفع بلایا کمک می کند.


ایشان می فرمایند:

"هرگاه خداوند بر کسی نعمتی داد ،باید خداوند را حمد کند.


و هرگاه روزی اش تنگ شد، باید طلب مغفرت کند


هرگاه محزون شد باید لاحول و لا قوة الا بالله بگوید(۱)


هرکس بگوید:لاحول و لا قوة الا بالله خداوند ۹۹ بلا را از وی دفع می کند که آسان تر آن خفگی و نفس تنگی است (۲)



۱-عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص 
۴۶
۲-مکارم الاخلاق ص
۳۶۰
منبع:جام نيوز

موضوعات مرتبط: احادیث ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:48 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

آپلود عکس

 

 

شميم عاطفه در کوچه ها رها شده است

دوباره هر شب من رنگ کربلا شده است

وزيده در همه جا عطر سيب حضرت عشق

قسم به ساحت گريه قسم به ساحت عشق

دوباره شوق حرم تا خدا دلم را برد

به عرش روشن کرب و بلا دلم را برد

دوباره ماه محرم، رسيده ماه عزا

غروب غربت جانکاه سيدالشهدا

صدا صداي قديمي طبل و زنجير است

فضا فضاي صميمي ولي چه دلگير است

خروش ناله‌ي حيّ علي العزا در راه

دوباره قافله‌ي روضه هاي ثارالله

برات گريه دوباره به چشممان دادند

به ما حسينيه‌ي‌ گريه را نشان دادند

حسينيه است؟ نه، خيمه؟ نه، کربلا اينجاست

مزار خون خدا في قلوب من والاست

محرم آمده آقا صدايمان کردي

براي عرض ارادت، جدايمان کردي

لياقتي بده تا روضه خوان تو باشم

عنايتي که فقط در امان تو باشم

بگير دست مرا وقت خسته حالي ها

پري بده به دلم در شکسته بالي ها

مرا به غربت بي انتهاي خود بردي

شبي که گوشه‌ي‌ صحن و سراي خود بردي

هنوز ندبه‌ي غم در رواق تو جاري است

هنوز داغ عطش بين باغ تو جاري است

صداي مرثيه‌ي آب آب مي آيد

صداي گريه‌ي‌ طفل رباب مي آيد

هنوز علقمه لب تشنه‌ي لب سقاست

هنوز چشم حرم در مصيبتش درياست

اميد اهل حرم مي رود به قربانگاه

و يا به سوي منا مي رود ذبيح الله

شکسته قلب حرم، يا مجيب مي گويد

نگاه خسته اي أين الحبيب مي گويد

از آسمان و زمين تير و دشنه مي بارد

ز هر کرانه فقط تيغ تشنه مي بارد

صداي ناله‌ي أمن يجيب مي آيد

صداي روضه‌ي‌ شيب الخضيب مي آيد

خميده خواهري انگار مي رود از حال

گمان کنم که رسيده حوالي گودال

ميان هلهله‌ي بي امان چه مي بيند؟

ميان نيزه و تير و سنان چه مي بيند؟

نه سيدالشهدا بر جدال طاقت داشت

نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت

هوا ز باد مخالف چو قيرگون گرديد

عزيز فاطمه از اسب سرنگون گرديد

بلند مرتبه شاهي ز صدر زين افتاد

اگر غلط نکنم عرش بر زمين افتاد


موضوعات مرتبط: اشعار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:44 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 گیاهان مختلف دارای خواص زیاد و متفاوتی هستند، با این حال خوب است بدانیم که برای هر بیماری یا مشکل خاص، چه گیاهانی مفیدتر است.

(کاربر محترم بر روی هرکدام از کلمات که زیر آن خط کشیده شده کلینک نمایید اطلاعات بیشتر دریافت خواهید نمود)

اما این بدان معنا نیست که آن ها را به صورت خودسرانه و به مقادیر زیاد دریافت نماییم. پروفسور روگر بیارد، پژوهشگر دانشگاه آدلاید می گوید: بسیاری از ترکیبات گیاهی می ‌توانند حاوی غلظت ‌های کشند‌ه‌ ای از آرسنیک، جیوه و سرب باشند. این مواد ممکن است سبب بروز بیماری های جدی و یا حتی منجر به مرگ مصرف کننده شوند، به ویژه اگر در مقادیر بسیار زیاد مصرف شده و یا به جای خوردن، تزریق شوند.

نکته ی قابل ملاحظه ی دیگری که لازم می دانم آن را عنوان کنم این است که گیاهان دارویی مختلف را با توجه به توصیه‌ های اطرافیان و دوستان و بدون هیچ گونه مطالعه و آشنایی مصرف نکنید و استفاده از این گیاهان بهانه ای نباشد که در دوران بیماری، درمان اصلی خود را به تعویق بیندازید و از خوردن داروهایی که پزشک تان تجویز کرده است، فاصله بگیرید.

این تقسیم بندی برگرفته از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی آقای دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

گیاهان دارویی آرام بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و محافظ اعصاب

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه،زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذرت، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، همیشه بهار و هویج.

گیاهان دارویی افزایش دهنده ی قوای جنسی

انیسون، بادام زمینی، توت فرنگی، پنج انگشت، جعفری، جینسینگ، رازیانه، ریحان، زردآلو، زعفران، سیر، شاه تره، شنبلیله، فلفل، کرفس، گردو، گشنیز، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار و هویج.

گیاهان دارویی استروژنیک و ضد استروژن (تنظیم کننده اختلالات هورمونی)

پنج انگشت، رازک، رازیانه، کتان.

گیاهان دارویی شیرافزا

انیسون، بادام زمینی، پنج انگشت، رازک، رازیانه، ریحان.

گیاهان دارویی ضد آلرژی (ضد حساسیت)

انگور، بادرنجبویه، خارمریم، دارچین، زردچوبه، شاه تره، نارنج

گیاهان دارویی ضد آلزایمر

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انگور، بادرنجبویه، جینکو، چای، ریحان، کرفس، مریم گلی

گیاهان دارویی ضد اسهال

اوکالیپتوس، به، بومادران، چای، دارچین، سیب، گون، ماست، مرزه

گیاهان دارویی ضد اکسیدان

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، بابونه، بادام زمینی، توت فرنگی، جعفری، جین سینگ، جینکو، چای، خارمریم، ریحان، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، زیتون، سویا، فلفل، قاصدک، قره قاط، علف چای، کدوتنبل، کرفس،کنگرفرنگی، گردو، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، هویج.

گیاهان دارویی ضد تعریق و عطش

فلفل، لیموترش، مریم گلی، مرزه.

گیاهان دارویی ضد درد و التهاب

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، اوکالیپتوس، بومادران، جعفری، خارمریم، زنجفیل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گل رنگ، مرزه، همیشه بهار

گیاهان دارویی ضد سرطان

انگور، پیاز، توت فرنگی، جین سینگ، جینکو، چای، زردچوبه، سویا، سیر، فلفل، علف چای، کرفس، گون، ماست، مرزه، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی ضد سم

اکلیل کوهی، زیتون، سیر، فلفل، قاصدک، لیموترش، نعنا فلفلی.

گیاهان دارویی ضد میکروب، ضد قارچ و ضد ویروس

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، انیسون، اوکالیپتوس، بادرنجبویه، بارهنگ، بومادران، پیاز، پنج انگشت، جعفری، چای، حنا، دارچین، رازیانه، زردچوبه، زنجفیل، سرخارگل، سیر، عسل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گردو، گشنیز، گل رنگ، ماست، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار

گیاهان دارویی قاعده آور

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انیسون، بابونه، بومادران، پنج انگشت، جعفری، رازک، زعفران، خارمریم، کرفس، گل رنگ. 

‎گیاهان دارویی کاهش دهنده اسید اوریک

اسفرزه، بارهنگ، جعفری، جو دو سر، زیتون، سرخ ولیک، کرفس، نارنج، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده ترشح شیر

جعفری، مریم گلی، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده قند خون

اسطوخودوس، اوکالیپتوس، پیاز، جو، جین سینگ، زیتون، سیر، شنبلیله، قاصدک، کدوتنبل، کرفس، کنگرفرنگی، گردو، گزنه، گشنیز، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده میل جنسی

رازک، مریم گلی، نعنا فلفلی.(همان طور که مشاهده می کنید نعنا فلفلی و خیلی از گیاهان دیگر هم در کاهش و هم در افزایش یک مورد خاص دیده می شوند، این مساله به این دلیل است که این گیاهان خواص تعدیل کننده دارند، مانند انگور که هم خاصیت لاغر کنندگی دارد و هم خاصیت چاق کنندگی.)

گیاهان دارویی محرک سیستم دفاعی بدن

آویشن، انگور، بابونه، بارهنگ، جو دو سر، جین سینگ، ختمی، زردچوبه، سرخارگل، سیر، قره قاط، مریم گلی.

گیاهان دارویی مسهل

انگور، اسفرزه، بادام، توت فرنگی، ختمی، زیتون، سنا، صبر زرد، کتان، کرچک، گون.

گیاهان دارویی موثر بر بهداشت و سلامت پوست

آواکادو، آویشن، اسیدهای گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، حنا، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاه تره، صبرزرد، عسل، گزنه، ماست، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی موثر بر اختلالات دستگاه تنفس

آویشن، اسفرزه، اوکالیپتوس، بارهنگ، بومادران، پنیرک، پیاز، جو، جین سینگ، جینکو، چای، ختمی، زردآلو، سیب، سرخارگل، شیرین بیان، عسل، فلفل، گل گاوزبان، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی.

گیاهان دارویی موثر بر قلب و عروق(کاهش چربی، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و موارد دیگر)

آواکادو، آویشن، اسفرزه، اکلیل کوهی، انگور، بابونه، بادام زمینی، بارهنگ، پیاز، جعفری، جو، جین سینگ، جینکو، چای، زنجفیل، زیتون، سرخ ولیک، سویا، سیب، سیر، شنبلیله، فلفل، قره قاط، علف چای، کتان، کدو تنبل، گزنه، کنگر فرنگی، گردو، گشنیز، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، ماست، نارنج، همیشه بهار،هویج.

گیاهان دارویی موثر بر دستگاه گوارش(ضد درد، نفخ و اسپاسم، ضد یبوست، مقوی ومحرکه هضم)

آویشن، اکلیل کوهی، انیسون، اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بومادران، به، توت فرنگی، پیاز، جعفری، جو دو سر، حنا، دارچین، رازک، رازیانه، ریحان، زردآلو، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، سیر، شیرین بیان، عسل، علف چای، فلفل، قاصدک، قره قاط، کرفس، کنگر فرنگی، گشنیز، گل ساعتی، گل گاوزبان، گون، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی موثر در اختلالات کبدی

انگور، انیسون، جعفری، چای، خارمریم، زردچوبه، سویا، سیر، شاه تره، قاصدک، کنگرفرنگی، گیاه رنگ، نارنج.


موضوعات مرتبط: مطالب دارویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:40 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

 

 

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1499308580.jpg

ساعتي كه در دست هيچ كس ديگري نخواهيد ديد

خاص بودن را با ساعت منحصر به فردرا تجربه كنيد

ساعتي فوق العاده جذاب و زيبا براي نسل جوان

يك مدل فوق العاده مناسب امروزي

طراحي متفاوت و خيره كننده

با هديه اي خاص و بي نظير طرفتان

را سورپريز كنيد

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1522600882.jpg

ساعت دخترانه و زنانه گل گلی

قابليت ست كردن با لباس هاي اسپرت و رنگي

طرح برگزيده سال

ساعتي با ظاهري متفاوت، مدرن و همچنين با دوام

با ظاهري جالب و كيفيتي بينظيروفوق العاده شيك و زيبا

مخصوص خانمهاي خوش سليقه …

جديدترين مدل سال

قيمت فقـط :27000 تـومان

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1507929963.jpg

ساعت دخترانه و زنانه گل گلی

ساعتي منحصر به فرد و طراحي متفاوت

ساعت فوق العاده شيك و زيبا

ساعتي با ظاهري متفاوت ويژه كساني كه به زيبايي خود اهميت مي دهند

 

قيمت فقـط :27000 تـومان

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1482368523.jpg

با ظاهري جالب و كيفيتي بينظير وفوق العاده شيك و زيبا

ساعتي با ظاهري متفاوت، مدرن و همچنين با دوام

در مهماني ها و مجالس نگاه ديگران را به خود حس كنيد


يكي ار محبوب ترين و پرطرفدارترين ساعت ها در اروپا

ساعتي فوق العاده مطابق با سليقه شما

ظاهري خيره كننده  با طراحي بسيار شكيل

قيمت فقـط :27000 تـومان

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1489611880.jpg

  ساعتي فوق العاده زيبا براي نسل جوان

طراحي متفاوت و خيره كننده

اين يك ساعت معمولي نيست!!

 ارسال به سراسر کشور از طریق پست

قيمت فقـط :27000 تـومان


موضوعات مرتبط: ساعت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:, | 9:34 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید